A 2024-ben érkező új, hetedik generációs Ford Mustang már előjegyezhető, és a Fordnál eddig 13 000 rendelés futott be látatlanban. Ezek a korai vásárlók elég elszántak ahhoz, hogy próba, személyes találkozó nélkül is befizessenek a legendás amerikai sportkupéra.
Az adatokból pedig kiderül, hogy a vevők ezen része a klasszikus értékek mentén választ, nekik egy sportkocsiban legyen dübörgő V8-as motor, a megrendelők 67 százaléka választotta ezt a blokkot, de a kézi váltó is jól szerepelt. Más márkáknál már rég a manuális váltó kihalásáról beszélnek, de a vevők nagyjából negyede mégis ilyet szeretne a legújabb Mustangból.
A 493 lóerős motor tényleg csábító, egyike az utolsó nagy lökettérfogatú, szívó nyolchengereseknek, és piaci elemzők szerint a belső égésű motor bizonytalan jövője is szerepet játszhat a vásárlók döntésében. Egyszerűen félnek a nyolchengeres kihalásától, és addig akarnak belőle, amíg még elérhetőek a piacon.
A kategória változásait látva jogos a félelem, a Ford Mustang valójában elég magányos lett a szegmensében, mivel fő versenytársai, a Chevrolet Camaro és a Dodge Challenger megszűnik az eddig ismert formában. Bár a hírek szerint visszatérésük nem kizárt, de az biztos, hogy már valamilyen alternatív, elektromos hajtással szerelve.
A Ford egyelőre nem jelentette be, hogy leváltanák a klasszikus, benzines Mustangot, főleg, amíg hozzájuk menekül a benzinimádó, fizetőképes közönség.