Csak úgy a kudarcokat, hibákat azonnal feldolgozó, azokon továbblépő pilótákból lesznek bajnokok. A kockás zászló elérése előtt nincs megnyert verseny, és ha az utolsó körben üt be a balszerencse, azt is túl kell élni. Ezt már jól tudja Max Orido japán versenyző, aki rajt-cél győzelmet aratott volna, ha a BMW M4 GT4-ből nem fogy ki az utolsó kör végén az üzemanyag.
Az okojamai versenypályán rendezett futam átlagos lett volna, ha nincs ez az utolsó körös dráma. Az ázsiai GT4-es versenysorozatban induló Orido magabiztosan vezetett, csapattársával, Masaki Kanóval uralták a mezőnyt, és a verseny végén már 33 másodperces előnyt gyűjtöttek össze.
Az utolsó kör viszont mindent borított. Elsőre úgy tűnt, csak az időkorlát miatt lassít a pilóta, hogy leteljen a futam időkerete, és ne kelljen még egy kört megtennie. Az ok viszont sokkal drámaibb volt, az autóból egyszerűen kifogyott az üzemanyag. Lendületből nem jutott el a célba, így elhajtott mellette a második Toyota GR Supra GT4-es, de a többiek még messze voltak.
Ezért Orido úgy döntött, hogy kiszáll az autóból, és betolja a célba a kocsit, hátha összeszed még pár pontot. Végül sikerült elérnie a célt, de csak azután, hogy öt másik autó is megelőzte, így végül a hatodik helyen ért célba.
Ezzel elbukta a szinte karnyújtásnyira lévő győzelmet, sőt a bajnoki címet is, mert ha itt nyer, akkor már övé a sorozat első helye. Egy ilyen pokoli napot feldolgozni nem egyszerű, de aki bajnok akar lenni, annak tovább kell lépnie, és a következő futamon bizonyítani. Msaki Kano és Max Orido a következő, vasárnapi versenyen kapott erre esélyt, amivel éltek is. Bebiztosították a 2023-as bajnoki címet a második futamon.
A leghíresebb eset
A királykategóriában Nigel Mansell jutott el addig a pontig, hogy az autó emberi erővel célba juttatása reális alternatívának tűnt. 1984-ben az Amerikai Nagydíjon a Lotus 95T nem bírta a kétórás verseny pokoli melegét, és az ötsebességes váltó pont az utolsó körben, a célegyenesben adta meg magát.
A negyvenfokos hőségben teljesen kimerült angol nem teketóriázott, hogy pontokat mentsen, kikapcsolta a biztonsági övet, és utolsó erejét megfeszítve, szó szerint ájulásig tolta az arany-fekete versenygépet. A cél előtt összecsukló Mansell végül a hatodik lett, mert mögötte már nem volt senki, aki megelőzhette volna.