Hogy megünnepelje a 25. születésnapját, testületileg képviseltette magát a Pagani a Monterey Car Week autókiállításon, azonban a kitelepülés nem alakult a tervek szerint. Bár nagy örömükre a kilátogatók nemcsak közelről tekinthették meg, de be is ülhettek az olasz hipersportautó-gyártó egyes modelljeibe, köztük az Utopiába, ami korábban még nem járt az Egyesült Államok északi részén.
Egészen addig nem tartogatott semmilyen váratlan fordulatot a típus tengerentúli premierje, amíg valaki hozzá nem ért egy olyan kapcsolóhoz az utastérben, amihez nem kellett volna. Ekkor hirtelen füst borította el az autót és annak környékét, de az előzetes feltételezésekkel ellentétben nem tűz ütött ki, hanem az autóba épített tűzoltóberendezés aktiválódott.
„A rendezvény egyik vendége megérintette az autó belsejében található gombokat, és beindította a motor tűzoltókészülékét” – erősítette meg a történteket a Road & Truck megkeresésére a Pagani. Az incidensről videófelvétel is készült, amit később az interneten is megosztottak:
Az nem derült ki, hogy az óvatlan mozdulat mekkora kárt okozott a Paganinak azzal, hogy az eset után a komplett autó kitakaríttatásával, illetve azzal, hogy ismételten működőképessé kell tenni annak tűzoltórendszerét – arra az esetre, ha tényleg szükség lenne rá. Tekintve, hogy az Utopia a Huayra utódjaként, tehát a Pagani új zászlóshajójaként lépett piacra tavaly szeptemberben, közismert, hogy egy drága, nagyjából 2,5 millió eurót, azaz több mint 900 millió forintot érő modellről van szó.
Ami ráadásul igencsak ritka, hiszen csak 99 példányt gyártanak belőle, de már azelőtt elkelt az összes, hogy bemutatták volna. Az Utopia – amit kézi váltóval is lehetett rendelni – 6,0 literes, V12-es AMG-motort kapott, ami 864 lóerős teljesítményre képes. Emellett 1100 Nm-es, elektromos rásegítés nélküli forgatónyomatékot ad le az ikerturbós technika, aminek kapcsán a további főbb műszaki paramétereket (végsebesség, gyorsulás) azóta sem hoztak nyilvánosságra.