Augusztus elején körbefutotta az autós sajtót a hír, miszerint a Mercedes-Benz nem számol le a V8-as motorokkal a legerősebb modelleknél, és a négyhengeresek megjelenése csak átmeneti jelenség. „A gyártó által meg nem erősített értesülések szerint már akár 2026-ban, azaz a modellciklus féltávjánál visszakerülhet az autó orrába a 4,0 literes V8-as motor. Az AMG addig is felkészíti az erőforrást az Euro 7-es károsanyag-kibocsátási normákra” – írtuk mi is a Vezessnél. 

A hír hitelességét támogatta, hogy a 680 lóerővel rekordernek számító, de négyhengeres-hibrid hajtáslánccal igen visszafogott akusztikus élményt produkáló Mercedes-AMG C63 S E Performance modell iránt kirívóan alacsony volt az érdeklődés. Ráadásul felszedett jó négyszáz kilót, a villanyhajtással 2145 kilogrammra nőtt az autó menetkész tömege. 

Csak pletyka volt a V8-asok visszatérése, hivatalosan cáfolt a Mercedes 2

Papíron sokkal többet ad a hibrid hajtáslánc, de vannak, akik ünnepelnék a V8-as visszatérését

A legújabb Ford Mustangból is V8-ast rendel a többség, tehát érzésre úgy tűnik, hogy a piacon lenne igény ilyen motorral, de Michael Schiebe, a Mercedes-AMG első embere lehűtötte a kedélyeket. A Monterey Car Weeken egy interjúban személyesen cáfolta a V8-as motorok visszatérését, az E-osztályban sem dolgozik már nyolchengeres többé, ebbe a szintén bizonytalan hírek szerint egy 3 literes, soros 6 hengeres, turbós benzinmotorra épülő plug-in hibrid hajtáslánc kerül majd. 

A két nagy rivális, a BMW és az Audi viszont egyelőre megtartotta a nyolchengereseket a kínálat csúcsán, az M5-ben konnektoros hibrid rendszer részeként él tovább a 4,4 literes V8-as, az Audi pedig hat- és nyolchengeres motorokkal kínálja az RS4-es és RS6-os modelljeit.