Nem megy jól a Hyundainak Kínában: míg 2016-ban mintegy 1,8 millió autót értékesítettek itt (a Hyundai és a Kia márkák együttesen), a forgalom 2019-re a felére esett vissza, 2022-ben pedig már alig 340 ezer autót adott el Kínában a koreai autógyártó konszern.
A fejleményeknek nyilván politikai okai is vannak (2016-ban fegyverkezési fejlesztések miatt feszült össze a két nemzet), de az is közrejátszhat a dologban, hogy a Hyundai az elmúlt években fokozatosan erősítette indiai jelenlétét; miután júliusban megvásárolt itt egy korábbi General Motors üzemet, egymillió darabra nőtt az éves gyártókapacitása.
A Hyundai szerdán közzétett nyilatkozata szerint 3,68 milliárd kínai jüanért, azaz 178,1 milliárd forintért szeretnék eladni a fiatal, 2017-ben létesített csungkingi gyárat; a vételárban benne van a földterület használati joga, a gyártósor, valamint a létesítményhez kapcsolódó egyéb kiszolgálófunkciók.
A csungkingi gyár után a csangcsoui üzem is piacra kerül még 2023-ban, és ezzel a korábbi ötről kettőre csökken a csoport kínai gyártóüzemeinek a száma, miután legnagyobb, pekingi üzemén (nyitóképükön ez látható) még 2021-ben túladott a cég. Ehhez kapcsolódóan a Hyundai Steel, a cégcsoport acélipari ágazata, szintén áruba bocsátja két kínai gyárát.
A jövőben a Hyundai a prémium Genesis márkára, illetve a jól eladható szabadidőjárművekre kíván koncentrálni Kínában, ezért a mostani tizenháromról nyolcra csökkenti modellpalettáját a gyártó.