Egyre több prémium-autógyártónál működik egy olyan részleg, ahol minden őrült kérést rezzenéstelen arccal meghallgatnak, majd megvalósítják a kedves ügyfél kívánságait. A Porschénál ez a Sonderwunsch, azaz különleges kívánság névre hallgat, és hogy milyen átalakításokra képesek, azt jól példázza a most bemutatott Art Car.
A Taycan Turbo S először kapott egy teljesen egyedi kék színt, majd elkezdték átültetni a felületekre Ding Yi „Appearance of Crosses 2022-2” címen jegyzett alkotásának részleteit. A munka tavaly nyáron kezdődött, amikor a művész hatvanéves volt. Ebből a hatvanból több mint harmincat keresztek festésével töltött: 1988 óta igyekszik + és x jelekkel kifejezni magát. Munkáival nemcsak galériákban, hanem a világ legrangosabb múzeumaiban is találkozhatunk, őt tartják a modern kínai absztrakt képzőművészet egyik legnagyobb élő alakjának.
Azt gondolnád, nem nagy ügy, csak rá kell fotózni egy fóliára a mintát, és már mehet is fel a kocsira. Csakhogy a Porsche Sonderwunsch nem így tett: kézzel festették fel az egészet, vonalról vonalra, színről színre. Majd két réteg átlátszó lakk került a lemezekre.
Az utastérben az ajtópaneleken, a műszerfalon és a pohártartók környékén köszön vissza Ding Yi munkája. A különböző felületekre szitanyomással vitték fel a mintát, így anyagtól függetlenül ugyanazt a hatást érték el.
Az egyes festményrészletek ráadásul nem véletlenszerűen kerültek fel a kocsira: a vezetőülésből nézve minden pontosan ott van, mintha a sofőr (azaz maga Ding Yi, hiszen az ő személyes használatára készült az alkotás) „beleült” volna az eredeti festménybe. Nemcsak a részletek elhelyezkedése és iránya stimmel, de a méreteik is azonosak.
Az egyedi kidolgozás költségeiről nem nyilatkozott a Porsche, azt azonban elárulták, hogy a munkával párhuzamosan annak javíthatóságára is kidolgoztak egy eljárást, tehát ha a mindennapok során megsérülne a fényezés, a megfelelő minőségben tudják helyreállítani a mozgó műalkotást.
A Taycan Turbo S a modellszéria legerősebb és leggyorsabb tagja; 761 lóerős rendszerteljesítménye és 1050 Nm maximális forgatónyomatéka összkerékhajtással társul, így a 2,3 tonnás óriás 2,8 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/órára, végsebessége 260 km/óra. Az autó nemcsak a Nürburgringen ért el körrekordot, de az épületen belüli száguldás Guinness-rekordját is megdöntötte.