A Porsche 911 Dakar és a Lamborghini Huracán Sterrato megjelenése azt mutatja, hogy van igény a százmilliós kategóriában a sportkocsik és a terepjárók képességeit valamilyen mértékben egyesítő típusokra. Ha ezek sikerrel járnak, akkor jöhet a bokorugró Ferrari és a homokdűnék között csapató Bentley? Talán igen, de a kategória sosem volt teljesen üres, próbálkozások mindig is akadtak a pokolian gyors, extrém terepjárók között.
Prodrive Hunter
A Prodrive Hunter egy óda a Dakarhoz. Gyakorlatilag Sebastien Loeb versenygépének közútra átalakított verziója, még több lóerővel. Az első tengelynél található, de messze hátratolt 3.5 V6-os turbómotor teljesítménye 609 lóerő és 700 Nm.
A három differenciálművel szerelt összkerékhajtás ugyanúgy extrém terepalkalmasságot sejtet, mint a 40 centiméteres rugóutak (a versenyautóé „csak” 35 cm), a minden keréknél duplán beépített rugóstagok vagy a 35 colos off-road-abroncsok. A Prodrive nem mulasztotta el megemlíteni, hogy a Hunter elméletileg csaknem 300 km/órára képes, az ára pedig 550 millió forint.
Local Motors – Rally Fighter
A beszédes nevű Rally Fighter egy amerikai kis cég, a Local Motors terméke volt. Kis szériában készült az igazán elvetemült vevők számára, de mivel a cég sikeresen csődbe ment, így ma már nem elérhető, csak az aukciós oldalakon bukkan fel egy-egy példány.
Motorja egy General Motors által gyártott, 6,2 literes, V8-as LS3-as, amely 430 lóerős csúcsteljesítményre képes, nyomatéka 575 Nm. A hajtáslánc összkerekes, a motorhoz pedig négysebességes, automata váltó kapcsolódik.
Belül is extrém a gép, a bőrborítású kormányban nincs légzsák, a biztonságot teljes bukócsövezés és versenyülés adja. Nagyjából ötven darab készült, és a gyártás különlegessége, hogy a kalandra vágyó vevő részt vehetett az építésben, a Local Motors üzemében segíthetett a személyzetnek, de akár építőszettként is megrendelhette a kocsit.
Lafitte G-Tec X-Road
Hol máshol álmodták volna meg a legdurvább szupersportkocsi-terepjáró hibridet, mint Dubajban? A Zarooq Motors első autója a szupersportkocsik menetképességeit hivatott az Arab-félsziget adottságaihoz (értsd: homoksivatag) igazítani. Elvileg 35 példányban készült volna, volt szó versenysorozatról is a 2010-es évek közepén, de a cég végül eltűnt, az autó viszont nemrég újra felbukkant, immár más néven. A terveket készítő Bruno Laffite vitte tovább a projektet.
Az autó 6.2 V8-as blokkja 720 lóerőt és 660 Nm-t ad le, ami az 1300 kilogrammos tömeg ismeretében szinte félelmetes érték. Az erőt hatsebességes, szekvenciális váltó juttatja el a kerekekhez, a 17 colos felnin feszülő BF Goodrich abroncsok pedig 43 centiméteres rugóúton mozognak. Az ár 165 millió forint körül mozgott a legutóbbi hírek szerint, még 2020-ban.