Sárdagasztó, aminek tíz fő sem akadály, és közben a motorjában is van kraft? Létezik. Legalábbis most már: a MegaRexx csapata ugyanis újragondolta a Ford F-250-et – az amerikai F szériás pick-upjáról amit röviden tudni érdemes: már 1998 óta a köztudatban van, és épp az idén kezdték el gyártani a legújabb, ötödik generációját.

Habár a 25. évfordulóját tehát most ünneplő platós terepjáró legújabb változatába már 7,3 literes V8-as Godzilla-motor került, az egyedi terepjárókra specializálódott vállalat elgondolása a szintén nyolchengeres, de „csak” 6,7 literes Power Stroke-hajtáslánccal sem mondható életképtelennek. Az SVN Custom alapját még a 2022-es modell hosszú tengelytávú változata adja, melynek platóját beáldozva lényegesen sikerült bővíteni az utastér méretét, amibe így nemcsak egy harmadik, de egy negyedik üléssor is befért.

Ezt a szörnyet az sem vágja hanyatt, ha nagy a család 1

Megér egy gondolatot az ülések elosztása is, mivel az meglehetősen eltér a megszokottól: elöl két, mögötte másik három ülés található, aztán a harmadik sorban ismét kettő, az utolsóban pedig három összecsukható ülés kapott helyet – ez utóbbiak egy Ford Expeditionből származnak.

Ezt a szörnyet az sem vágja hanyatt, ha nagy a család 17

Hiába a tíz ülés, néhány csomagnak még így is jut hely. (Fotó: MegaRexx)

Egy sor technikai jellegű módosításra is sor került, ezek részeként többek között új lengéscsillapítókat és rugókat is kapott. Köszönhetően annak, hogy megemelték az (immár ex-)F-250 hasmagasságát, javultak a terepjáró menetképességei – legalábbis a MegaRexx állítása szerint. A 20 colos alumíniumfelnikre 46 hüvelykes Michelin XZL terepgumikat húztak, de a két lökhárító mellett részlegesen a Ford teljes hátsó részét is átrajzolták.

Az egyetlen, ami lényegében érintetlen maradt, a motor: a 6,7 literes erőforrás így továbbra is 475 lóerőt ad le, amihez 1423 Nm-es maximális nyomaték társul. A motor teljesítményét tízfokozatú, automata sebességváltó juttatja el a négy kerékhez.

Ezt a szörnyet az sem vágja hanyatt, ha nagy a család 18

Az viszont biztos, hogy drága mulatság egy ilyet a garázsba állítani (Fotó: MegaRexx)

A megvadított nagycsaládos terepjárónak persze megkérik az árát, ami jelenleg 195 ezer dollárra, vagyis közel 70 millió forintra rúg. Ezért az összegért cserébe az SVN Custom vezetéssegítő rendszerekben sem szenved hiányt – például a tolatóradarral és -kamerával és a holttérfigyelővel –, de szintén a felszereltség részét képezi a kulcs nélküli indítás, valamint a Ford Sync 3 szoftverével felvértezett, 8 colos átmérőjű infotainment-rendszer.

Az már más kérdés, hogy a nálunk ismert B-s jogosítvánnyal nem vezethető, hiszen az maximum 9 főig felel meg.

Ugyanebből a típusból néhány évvel ezelőtt tereplimuzint is faragtak egy másik kezdeményezés keretében, amiben 11-en bulizhatnak felhőtlenül – kattints ide, hogy megismerd az F-250 partiváltozatát: