A sors különös fintora, ha egy olyan autó válik közkedveltté, ami bizonyos értelemben a véletlen műve. A Volkswagen néhány évvel ezelőtt szürke színnel bővítette a színpalettáját – igen, szürkével is lehet újat mutatni –, de a Carbon Steel Grey Metallic árnyalatát csak a Golf GTI-hez tette elérhetővé, az viszont mégis felkerült egy 2017-es évjáratú Golf R-re.
Hogy pontosan mi okozta a hibát, máig rejtély, hivatalos kommunikációjában azt a magyarázatot adta a Volkswagen – a Golf R jelenlegi tulajdonosának érdeklődésére –, hogy annak hátterében vagy rendszerhiba, vagy a festékkódok összecserélése áll. Ez utóbbi pedig egyáltalán nem elképzelhetetlen, hiszen a végleges szín négyjegyű kódja LA9W, míg a Limestone Grey árnyalaté, amilyenre az autót fényezni kellett volna, LA7N. Miután a festék elérhető volt a gyárban, és semmilyen fizikai hibára nem derült fény, így arra sem, hogy kvázi „elrontották”, minden további nélkül kiszállították.
A képre kattintva még egy csokorra valót találsz az egyedi Golfról, sőt, még többet megtudhatsz róla:
Ezt az R-kivitelű 7-es Golfot jól meg kell nézni, mert ilyen színűből nincs még egy – ezt írásba is adta a Volkswagen. (Fotó: Bring A Trailer)
Ezt az R-kivitelű 7-es Golfot jól meg kell nézni, mert ilyen színűből nincs még egy – ezt írásba is adta a Volkswagen. (Fotó: Bring A Trailer)
Fotó megosztása:
A továbbfejlesztett, ötödik generációs 4Motion összkerékhajtás sokat dob a Golf R dinamikáján. Mivel nem hatfokozatú manuális, hanem hétsebességes DSG-váltóval szerelték, a gyorsulása 0,2 másodperccel jobb. (Fotó: Bring A Trailer)
A továbbfejlesztett, ötödik generációs 4Motion összkerékhajtás sokat dob a Golf R dinamikáján. Mivel nem hatfokozatú manuális, hanem hétsebességes DSG-váltóval szerelték, a gyorsulása 0,2 másodperccel jobb. (Fotó: Bring A Trailer)
Fotó megosztása:
Első blikkre igencsak alacsonyan fekszik, szinte simítja az utat, pedig valójában csak 20 mm-rel alacsonyabb a hasmagassága, mint a hétköznapi Golfé. (Fotó: Bring A Trailer)
Első blikkre igencsak alacsonyan fekszik, szinte simítja az utat, pedig valójában csak 20 mm-rel alacsonyabb a hasmagassága, mint a hétköznapi Golfé. (Fotó: Bring A Trailer)
Fotó megosztása:
A 7-es Golf R-nek hosszú időt nem adtak az USA-ban: mindössze néhány év után, 2019 augusztusában vezették ki a márka ottani kínálatából. (Fotó: Bring A Trailer)
A 7-es Golf R-nek hosszú időt nem adtak az USA-ban: mindössze néhány év után, 2019 augusztusában vezették ki a márka ottani kínálatából. (Fotó: Bring A Trailer)
Fotó megosztása:
Pedig a Golf R-rel elsősorban azokat a piacokat célozták meg, ahol forró éghajlat uralkodik. Az Egyesült Államok mellett ilyen Ausztrália, Dél-Afrika, illetve Japán. (Fotó: Bring A Trailer)
Pedig a Golf R-rel elsősorban azokat a piacokat célozták meg, ahol forró éghajlat uralkodik. Az Egyesült Államok mellett ilyen Ausztrália, Dél-Afrika, illetve Japán. (Fotó: Bring A Trailer)
Fotó megosztása:
Az autó kitűnő állapota alapján is könnyen elhisszük, de a papírok is megerősítik, hogy nagyobb balesete nem volt mostanáig a Golfnak. (Fotó: Bring A Trailer)
Az autó kitűnő állapota alapján is könnyen elhisszük, de a papírok is megerősítik, hogy nagyobb balesete nem volt mostanáig a Golfnak. (Fotó: Bring A Trailer)
Fotó megosztása:
A beltér teljesen letisztult, a sportos változatra többek között az ülésekre biggyesztett R betűk utalnak. (Fotó: Bring A Trailer)
A beltér teljesen letisztult, a sportos változatra többek között az ülésekre biggyesztett R betűk utalnak. (Fotó: Bring A Trailer)
Fotó megosztása:
Gombok, kapcsolók, pillangófülek, infotainment-rendszer (6,5"-os kijelzővel), ameddig a szem ellát. A képről az is leolvasható, hogy eddig nagyjából 66-67 ezer kilométert tettek meg az autóval. (Fotó: Bring A Trailer)
Gombok, kapcsolók, pillangófülek, infotainment-rendszer (6,5"-os kijelzővel), ameddig a szem ellát. A képről az is leolvasható, hogy eddig nagyjából 66-67 ezer kilométert tettek meg az autóval. (Fotó: Bring A Trailer)
Fotó megosztása:
Épp a 2017-es év előtt frissítették a hot hatchet a németek, így az autó orrába helyezett, EA888 kódnevű 2,0 literes, soros négyhengeres motor a faceliftes változatban 300 helyett már 310 lóerő leadására képes. Ehhez viszont ugyanúgy 380 Nm-es forgatónyomaték párosul. Ami a további teljesítménymutatókat illeti, 0-ról 100-ra 4,9 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége pedig – elektronikusan szabályozva – 250 km/óra. (Fotó: Bring A Trailer)
Épp a 2017-es év előtt frissítették a hot hatchet a németek, így az autó orrába helyezett, EA888 kódnevű 2,0 literes, soros négyhengeres motor a faceliftes változatban 300 helyett már 310 lóerő leadására képes. Ehhez viszont ugyanúgy 380 Nm-es forgatónyomaték párosul. Ami a további teljesítménymutatókat illeti, 0-ról 100-ra 4,9 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége pedig – elektronikusan szabályozva – 250 km/óra. (Fotó: Bring A Trailer)
Fotó megosztása:
Ez annak a hajtásláncnak már egy továbbfejlesztett változata, mint ami ezt megelőzően a Golf GTI-kbe került. Az alap ugyanaz, a különbségek ezúttal is a részletekben keresendőek. (Fotó: Bring A Trailer)
Ez annak a hajtásláncnak már egy továbbfejlesztett változata, mint ami ezt megelőzően a Golf GTI-kbe került. Az alap ugyanaz, a különbségek ezúttal is a részletekben keresendőek. (Fotó: Bring A Trailer)
Fotó megosztása:
A "véletlenszürke" színhez kifejezetten passzolnak a 18 colos BBS alufelnik, amiken vadonatúj Michelin Pilot Sport 4S sportgumik feszülnek. (Fotó: Bring A Trailer)
A "véletlenszürke" színhez kifejezetten passzolnak a 18 colos BBS alufelnik, amiken vadonatúj Michelin Pilot Sport 4S sportgumik feszülnek. (Fotó: Bring A Trailer)
Fotó megosztása:
A Corsa Performance típusú, négycsöves kipufogórendszer a Golf R azon részei közé tartozik, amik már nem eredetiek. Ugyanígy hozzányúltak a motorvezérléshez, a szívórendszer és a hűtőhöz. (Fotó: Bring A Trailer)
A Corsa Performance típusú, négycsöves kipufogórendszer a Golf R azon részei közé tartozik, amik már nem eredetiek. Ugyanígy hozzányúltak a motorvezérléshez, a szívórendszer és a hűtőhöz. (Fotó: Bring A Trailer)
Fotó megosztása:
Annak, aki nem hiszi: a Volkswagen Amerikában tényleg írásba adta, hogy ez a Golf R egyedi, és ilyenből nincs másik. (Fotó: Bring A Trailer)
Annak, aki nem hiszi: a Volkswagen Amerikában tényleg írásba adta, hogy ez a Golf R egyedi, és ilyenből nincs másik. (Fotó: Bring A Trailer)
Fotó megosztása:
Az autó kitűnő állapota alapján is könnyen elhisszük, de a papírok is megerősítik, hogy nagyobb balesete nem volt mostanáig a Golfnak. (Fotó: Bring A Trailer)
Bármi is okozta az évekkel ezelőtti anomáliát, most szinte egymást tapossák le az emberek az ily módon egyedinek számító Golf R-ért a Bring A Trailer aukciós oldalon. Jelen sorok írásakor a legmagasabb ajánlat 39 888 dollár, azaz közel 14 millió forint.
Az ügy kipattanásából pedig a wolfsburgi márka is profitált, amire még Megan Closset, a két típus termékmenedzsere is felkapta a fejét. Tekintve, hogy a Volkswagen akkoriban dolgozott a Spektrum-program amerikai bevezetésén, kifejezetten kapóra jött a felhajtás, annak köszönhetően ugyanis nyilvánvalóvá vált, van rá igény a piacon, hogy az ügyfelek egyedi festésű autókat vásároljanak.
Épp a 2017-es év előtt frissítették a hot hatchet a németek, így az autó orrába helyezett, EA888 kódnevű 2,0 literes, soros négyhengeres motor a faceliftes változatban 300 helyett már 310 lóerő leadására képes. Ehhez viszont ugyanúgy 380 Nm-es forgatónyomaték párosul. Ami a további teljesítménymutatókat illeti, 0-ról 100-ra 4,9 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége pedig – elektronikusan szabályozva – 250 km/óra. (Fotó: Bring A Trailer)
A történtek hatására a Volkswagen további 40 színnel tudta bővíteni tengerentúli kínálatát a Golf R-rel elkövetett kisiklás után, tovább növelve a sportos ferdehátú ottani vonzerejét – mégpedig az alábbiakkal:
Ezzel a negyven színnel harangozta be végül a Golf R-hez bevezetett Spektrum-programját a Volkswagen Amerikában. Más kérdés, hogy a Golf R-nek később leáldozott a tengerentúlon, de 473 darab Spektrum Golf R így is elkészült, amiből 199 példány került az Egyesült Államokba. (Fotó: Volkswagen)
Ami az elbaltázott Golf R-t illeti, a Volkswagen amerikai kirendeltsége hivatalosan, a tulajdonosnak kézbesített eredetiségigazolással ismerte el, hogy egyedi darabról van szó. Mostani gazdájának még Closset is írt egy levelet, ráadásul kézzel, melyben megjegyezte, hogy az észrevett hiba végül kulcsszerepet játszott a Spektrum-projekt elindításában az Egyesült Államokban.
Annak, aki nem hiszi: a Volkswagen Amerikában tényleg írásba adta, hogy ez a Golf R egyedi, és ilyenből nincs másik. (Fotó: Bring A Trailer)
Nem a Volkswagen az első autógyártó, ahol hasonló módon csúszott porszem a gépezetbe. A Fordnál az egyik Mustang Mach-E szintén a véletlennek köszönhetően borult rózsaszínbe – többször is átfestették, ennek ellenére egyedi darab maradt: