Vízbe süllyesztett autókkal figyelmeztettek a klímaváltozásra, illetve annak veszélyeire a Greenpeace aktivistái Münchenben, a németországi IAA Mobility idei kiállítása előtt. Tiltakozásukra a számos gyártó szempontjából kiemelkedő fontossággal bíró autókiállítás előtti hétfői sajtóesemény reggelén került sor, közvetlenül a Messe München kiállítási központ mellett található tónál – írja a Carscoops.

Három különböző korszak teljesen más autói kandikáltak ki a vízből. Az egyiket beazonosíthatatlanságig ellepte a víz (csak a tetőlemez lógott ki belőle), a másik két modell pedig a Mercedes-Benz klasszikus, W210-es generációjú E-osztályának szedánja, valamint egy első generációs Volkswagen Touareg. Az autók mellett álló aktivisták levegőbe tartott táblákon sugallták álláspontjukat, miszerint még időben meg kellene hozni a szükséges lépéseket az autók radikális mértékű mérséklését illetően, mielőtt „később süllyed el” a társadalom.

A képre kattintva galéria nyílik:

Továbbra is foggal-körömmel harcolnak az autók ellen 1

Bár olyan jelentéstartalmat is tulajdonítottak a figyelmeztetésnek, hogy a Greenpeace az eddiginél is alacsonyabb károsanyag-kibocsátású autók gyártását szorgalmazná a további természeti katasztrófák, például árvizek elkerülése érdekében, az X-en – vagyis a korábbi Twitteren – közzétett bejegyzésében már azt írja a szervezet:

Azzal, hogy ragaszkodik a belső égésű motorokhoz és a hatalmas SUV-khoz, saját magát és a bolygót süllyeszti el az autóipar. Autószalonok rendezése helyett inkább a közösségi közlekedés javítására és a vasúti menetrend pontosságára kellene összpontosítani!

A Greenpeace tagjai az IAA Mobility két évvel ezelőtti, 2021-es eseményén is megjelentek, akkor az aktivisták álltak a tóba, miközben a kezükben extrém időjárási jelenségekről készült fényképet és a klímaváltozás hatásaira figyelmeztető molinókat tartottak.

Továbbra is foggal-körömmel harcolnak az autók ellen 11

Fotó: Uwe Lein/dpa/picture alliance/Getty Images

Mint arról korábban a Vezess beszámolt, többek között az Európai Unióban az idén szavazták meg a belső égésű motorok halálát, aminek értelmében 2035-től új autók benzin-, illetve dízelmotorral nem adhatóak el. Nagy visszhangot váltott ki a döntés, végül épp Németország nyomására tettek kivételt, ami lehetőséget ad a továbbiakban is belső égésű motorok gyártására, de csak azzal a feltétellel, hogy teljesen szintetikus üzemanyaggal működtethetőek.