A Brüsszel-Charleroi-csatornán található egy igen érdekes szerkezet, amely úgy viszi tovább vasúton a hajókat, hogy azok nem hagyják el a vizet.
A csatorna Ronquières-Godarville közötti szakasza kihívást jelentett az építés során a 19. században. Itt ugyanis 70 méteres szintkülönbséget kellett leküzdeniük a mérnököknek. Ezt zsiliprendszerrel oldották meg, ami 14 kamrából állt. Az áthaladás itt két napot is igénybe vehetett, ezért az 1960-as években egy siklórámpával váltották ki a megoldást.
Az 1,4 kilométer hosszú, pontosan 67,7 méter szintkülönbséget leküzdő szakaszon két sínpár épült, amelyen hatalmas, 91×12 méter alapterületű, acélhuzalokkal vontatott kádak mozgatják a hajókat. A szerkezet 1350 tonnás hajót is képes átjuttatni, vagy több kisebbet a megadott tömeghatárig.
Egy ekkora kádban lötyögő 1350 tonnával nem lehet száguldani, de még a 4,32 km/órás tempóval is sokkal rövidebb így az átkelés, összesen 50 percet vesz igénybe.