Az autóipari cégek egy ideje próbálkoznak az előfizetéses modell valamilyen formájú bevezetésével. A BMW 2022-ben eljutott a gyakorlatig, amikor bizonyos funkciókat előfizetős konstrukcióban tett elérhetővé. Az ülésfűtés például havonta – átszámítva – körülbelül 7-8 ezer forintért volt megvásárolható. Ugyanakkor lehetőség volt éves, de akár hároméves előfizetésre is körülbelül 70 ezer, illetve 120 ezer forintos áron, ahogyan a végleges megvételre is – majdnem 170 ezer forintért. 

Tavaly csak a BMW gondolkodott ebben a konstrukcióban, ahogy korábbi cikkünkben írtuk, „a Stellantis számításai szerint az előfizetés ellenében elérhető funkciók az évtized végéig 23 milliárd dollárnyi, azaz több mint 9 billió (!) forintnyi bevételt termelnek majd a cégcsoportnak, ahogyan a Volkswagen-csoportnál sem új keletű a jelenség: például a Golf esetében felárért specifikáció nélküli funkciók szereltethetőek be”.

Végül dobta a BMW az előfizetéses ülésfűtés ötletét, de a rendszer azért marad 2

Most viszont úgy tűnik, a bajorok nem hajolnak le minden egyes fillérért, és a sokak által bírált, rossz visszhangot kiváltó megoldás egyes elemeit elkaszálják. 

A német autógyártó most úgy döntött, hogy eltörli az előfizetéses ülésfűtést. A vevők negatív véleményei szerint az bosszantotta őket leginkább, hogy olyan funkciókért kell pluszban fizetniük, amelyeket korábban alapfelszereltségként elvártak volna. A fiaskó még egy hackerközösséget is arra késztetett, hogy felajánlja szolgáltatásait a funkció feloldására azok számára, akik nem hajlandóak felárat fizetni érte.

Pieter Nota, a BMW igazgatótanácsának tagja azonban az Autocarnak nemrégiben adott interjújában elmondta, hogy míg egyes funkciók kikerülnek az előfizetéses modellből, addig például a vezetési és parkolási asszisztenst továbbra is csak ilyen formában kínálják majd.