Az akkumulátorcsomag megbízhatósága örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban. Ma már elég sok adat áll rendelkezésre ebben a témakörben, és kijelenthető, hogy ritka a teljes akkupakk cseréje. A gyártási problémák miatt történő visszahívásoktól eltekintve, az akkumulátorok élettartamát vizsgáló Reccurent adatai alapjánt 15 000 autóból mindössze 225 darabnál kellett cserélni az akkumulátort. Ez 1,5 százalékos arány. – írja az Insider.
Akire viszont pont lecsap a balsors, azt nem vigasztalják a statisztikák. Így van ezzel egy Reddit-felhasználó is, aki a közösségi oldalon osztotta meg keserű tapasztalatait. Az általa használt Tesla Model 3 Dual Motor Long Range mindössze hároméves, de ennyi idő alatt elég intenzíven használták. Hosszú túrák, bértaxizás, sikerült beletekerni 240 ezer kilométert. Ezzel pedig rizikós területre ért, mivel a Tesla Model 3 akkumulátora nyolc év vagy 160 ezer kilométer gyári garanciával bír, és utóbbit bőven sikerült átlépni.
A baj pedig nem maradt el: egy hibaüzenet után pedig jött a telefonhívás a Teslától, hogy fáradjon be egy szervizpontra, mert cserélni kell az akkumulátorát. Jelenleg 81 százalékos kapacitással bír az akkumulátor, de mivel egyes cellák már a teljes kapituláció szélén állnak, így csak idő kérdése, hogy mikor lesz használhatatlan az autó.
A végső megoldás: akkucsere
A megoldás a Tesla segítségével csak a teljes csere lehetne, ami 12 000 dollárba (4,2 millió forint) kerül, ez elég komoly összeg, főleg annak tudatában, hogy a tulajdonos még mindig 20 000 dollárnyi (7,1 millió forint) hitellel tartozik az autó miatt.
A 23 éves tulajdonos egy autókereskedést is megkérdezett az autó értékéről, de a hiba elhallgatásával, mivel az üzenet már nem olvasható a műszerfalon. Ott a futásteljesítményt figyelembe véve 16 000 dollárt (5,7 millió forint) ajánlottak.
A vélemények megoszlanak az ügyben, egyesek szerint nem kellene elengednie az autót, és megérné a csere finanszírozása, mások szerint itt az idő menekülőre fogni a dolgot, megszabadulni a kocsitól minél kisebb veszteséggel, és valamilyen olcsó, öregebb, hagyományos megoldással pótolni a Teslát.