Mindannyian arra törekszünk, hogy pénztárcánktól függően a lehető legmenőbb autót birtokoljuk, de néha egy öregedő, olcsó, de megbízható, műszakilag jó állapotú kocsinak sokkal több értelme van, és sokkal szórakoztatóbb is lehet!
Lehet vele zúzni
Egy kicsi, könnyű autóban virsligumikon egyensúlyozva 60-75 lóerő is félelmetes tud lenni. Ezekben a zörgő dobozokban érezni minden apró kavicsot az úton, az öreg, alacsony környezetvédelmi besorolású motorok harapnak a gázra, a javarészt hidraulikus kormányszervó egész más érzetet ad, mint a mai könnyű, elektromos darabok.
Nincs dübörgés lehúzott ablaknál országúti tempóval sem, egy húszas éveiben járó, jól kiválasztott kisautó tényleg lehet élmény még a megengedett sebességhatáron belül. Ami pedig a legjobb, hogy nem kell aggódni a 21 colos felni, a légrugózás, a hűtőrácsban ülő több százezres szenzor miatt.
Aki ezzel kátyúba zuhan, árkot fog, annak nem kell súlyos százezreket költenie a gyári állapot visszaállítására, főleg azért, mert nem számít. Lehet más színű a motorháztető, kendácsolt a lökhárító, egy ilyen autót a haladásra veszünk, nem szépségversenyre.
Parkolhatsz a bejárat mellé
Ha olyan helyre mész, ahol a villantós autódat egy nyilvános parkolóban kell leparkolnod, akkor a lehető legtávolabb érdemes megállni, hogy minél kevesebb autó legyen ott, amely kárt tehet benne. A régi kocsiddal viszont boldogan parkolhatsz közvetlenül a bejárat mellett, abban a biztos tudatban, hogy ha valaki rányitja az ajtót az autódra, az extra festékréteg még javíthat is az autó értékén…
Nem fog zuhanni az értéke
Ahogy mondani szokták, innen nincs lejjebb, a padlóról már nincs hova esni. Egy új autó a szalonból kigurulva elveszti értékének 20-30 százalékát, és az első pár tízezer kilométeren szó szerint milliók tűnnek el csak a használat okán. Nincs ilyen probléma egy olyan autóval, ami a kínálat alján foglal helyet. Ezek ára általában stabilan egy szintet képvisel mindaddig, amíg működőképesek, vannak papírjaik és nincsenek pokoli módon szétrohadva.
Egy ilyen autóval nem tudunk milliókat bukni, nincs rajta lélekrágó hitel, ha ellopják, egy vaskosabb casco éves díjából pótolható a gép, így a riasztó is megspórolható.
Javítható apróságok
Az öreg tömegmodellekkel a bontó a mi mentsvárunk: az elrepedt fényszórók, letört bajuszkapcsolók, mindenféle apróság pótolható egy kis kutakodás árán, olcsón, otthon. Ezekhez pedig nem kell szoftvert frissíteni, újrakalibrálni a rendszert, speciális műszerekkel, szerszámokkal beállítani az új alkatrészt, elég meghúzni pár csavart, összedugni a csatlakozókat, és máris súlyos ezreket spóroltunk.
Nem zaklatnak a versenyre vágyó „péntek esti krúzolók”
Mindegy, hogy egy Mazda MX-5 volánja mögött ülünk, vagy épp a BMW M4 kabriót próbáljuk, autós újságíróként mindig találkozunk a kihívók és rajongók hadával. Követnek, dudálnak, mutogatnak, fotóznak. Nincs ilyen probléma, ha 25 éves bontószökevényt hajtunk. Láthatatlanok maradunk, nem kell Instagramra videót gyártó kamaszokat elhessegetni a beszálláshoz. Ez is egy előny, ha megfelelő szemszögből nézzük.