Tele az internet mély vízbe hajtó Teslákról készült videókkal. Míg a normál autók állnak, addig a villanyautós vígan szeli a habokat, mert Elon Musk is megmondta, hogy például a Tesla Model S bírja a mély vizet, akár lebegve „hajóként” is képesek haladni, a kerekek által hajtva, ha nagyon muszáj. 

Elvileg tényleg nem okozhat katasztrófát a víz, mert az akkumulátorcsomagok és azok cellái tökéletesen elzárt környezetben találhatók, minden elektromos rész szigetelt. Csakhogy az élet, a gyakorlat néha egészen más eredményt hoz, mint ami a leírásokban szerepel. 

Erre figyelmeztet egy Twitter (X)-felhasználó, Jason Hughes. Áprilisban egy bejegyzéssorozattal felfedte, hogy a hozzá forduló Tesla-tulajdonos néhány másodpercig vízen keresztül vezetett. Néhány nappal később az autó nem indult be, Hughes pedig gyorsan rájött, hogy a víz beszivárgott az akkumulátorcsomagba, és ott végzetes korróziót okozott.

Véleménye szerint az akkumulátor borítására szerelt biztonsági szelepek víz alá kerülve, nagy nyomásnak kitéve beengedik a folyadékot a cellákhoz. Átlagos pocsolyákkal, felverődő esővel nincs gond, de ha valaki nagy lendülettel belehajt a méteres vízbe, az már okozhat ilyen jelenséget.

Mi a helyzet a hagyományos autókkal? 

Ezeknél is okozhat hosszú távon jelentkező problémát a kényes helyekre bejutó víz, azonban a Teslák által meghódított vízmélység gyakorlatilag azonnali halált jelent a belső égésű motornak. Az összenyomhatatlan folyadék a hengerekbe jutva gyakorlatilag darabokra törheti a dugattyút, és egyéb végzetes károkat okozhat. Ellenben a villanyautónál nem áll fenn ez a veszély, mégis ugyanannyira felelőtlen és veszélyes ötlet egy elöntött útszakasznak nekivágni.