Diákprojektből lett Guinness-rekord: a svájci diákok által fejlesztett Mythen mindössze 0,956 másodperc, azaz 12,3 méter alatt gyorsult álló helyzetből 100 km/órás sebességre. A rekorddöntést Dübendorfban, a Svájci Innovációs Park területén hajtották végre, a volánnál pedig Kate Maggetti ült.

A rekordot ráadásul kifejezetten az elektromos autókra hegyezték ki, így külön kiemelendő, hogy ehhez még a Rimac Neverának is 1,81 másodpercre van szüksége, holott 1900 lóerős, a végsebessége pedig 412 km/óra.

A képre kattintva galéria nyílik:

Olyat tud a diákok zsebrakétája, amit más autó nem 1
Olyat tud a diákok zsebrakétája, amit más autó nem 17

Fotó: ETH Zürich

A korábbi rekord a Stuttgarti Egyetem csapatához köthető, mely tavaly szeptemberben 1,461 másodperces időeredményt ért el. Az elektromos versenyautót az ETH Zürich és a Luzerni Alkalmazott Tudományok Egyetemének hallgatói fejlesztették, akik az elmúlt egy év jó részében egyáltalán nem sajnálták az időt a munkára. Az Academic Motorsports Club Zürich (AMZ) tagjai már nem először örülhettek hasonló sikernek, hiszen 2014-ben, majd 2016-ban is új gyorsulási rekordot állítottak fel.

Minden alkatrész a diákok tervei alapján, nyomtatott áramköri lapokból – azaz PCB nyáklapokból – készült, és mivel így többnyire karbonból és alumíniumból áll a felépítése, a versenyautó alig 140 kilogrammot nyom. A Mythen hajtásáról négy villanymotor gondoskodik, melyek együttes teljesítménye 326 lóerő.

A hasonló projektek idehaza sem számítanak ismeretlennek, hiszen az Amerikából importált Formula Student-bajnokságnak hosszú ideje állandó résztvevője a BME Formula Racing Team, vagyis a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) hallgatóiból álló mérnökcsapat. Egyik legutóbbi autójukat még Michelisz Norbert is kipróbálta.

Olyat tud a diákok zsebrakétája, amit más autó nem 18

A BME Formula Racing Team versenyautója. A kép 2021 őszén készült. (Fotó: Kováts Olivér/Vezess)