Egyetlen töltéssel 2573,79 kilométert tett meg a Müncheni Műszaki Egyetem (TUM) hallgatóinak tisztán elektromos hajtású autója, amivel az beírta magát a Guinness-rekorderek közé. A német felsőoktatási intézmény közleménye szerint a muc022 nevű szerkezet a helyi repülőtér hangárjában döntötte meg a korábbi, 1608,54 kilométeres rekordot, amihez négy teljes napra, pontosabban 99 úton töltött órára volt szüksége.
Amellett, hogy az előző csúcstartónak hat napon át kellett falnia a kilométereket, a TUfast Eco Team, azaz a müncheni diákok autójáról kiderült az is, hogy csupán 170 kilogramm a tömege, a légellenállási együtthatója pedig 0,159. Állandómágneses szinkronmotorja 400 W-os teljesítményre képes, s ugyan a végsebessége csak 26 km/óra, az átlagosnál jóval kisebb, 15,5 kWh-s akkumulátorának fogyasztása rendkívül alacsony, mindössze 0,6 kWh-s.
Érdekesség gyanánt érdemes megjegyezni, hogy ezzel szemben a hétköznapi elektromos autók nemhogy az 1000, de még az 500 kilométeres hatótávot is csak ritkán érik el, míg a 100 kilométerre kivetített fogyasztásuk – kedvezőbb esetben – 13 kWh körüli.
A napokban egy másik sikeres diákprojektről is beszámolt a Vezess: ahogy azt megírtuk, egy svájci egyetem mérnöki csapata a világ legfürgébben gyorsuló elektromos versenyautójával állt elő. A Mythen néven futó, mindössze 140 kilogrammos szerkezetnek egy másodperc sem kell már ahhoz, hogy elérje a 100 km/órás tempót.