400 lóerővel növelte az Audi RS6, illetve az Audi RS7 teljesítményét az Abt Sportsline tuningcsomagja: a német vállalat által korlátozott darabszámban, Legacy Edition néven piacra dobott sportmodell már 1000 lóerőt ad le. Önmagában 600 lóerő a 4,0 literes V8-as hajtáslánc teljesítménye, a különbség a fojtószelepek elé beépített indirekt víz- és etanolbefecskendező rendszerben (IWI) keresendő.

Ezt viszont külön aktiválni kell, a kormányon elhelyezett RS-gombot legalább egy másodpercig lenyomva tartva. Egy négygallonos (kb. 15 literes) tartály is tartozik, amit a csomagtérben helyeztek el, a töltőnyílása pedig az üzemanyagrendszer nyílása mellett található. Az ABT szerint egy tartálynyi keverék hozzávetőlegesen 3000 kilométerre elegendő, de az üzemanyagszint az myABT mobilalkalmazás, illetve az Apple CarPlay segítségével folyamatosan nyomon követhető.

A képre kattintva galéria nyílik:

A fele sem tréfa, de ezek az Audik már 1000 lóerősek 1

Működőképességének biztosítása céljából több változtatást is eszközölni kellett az ikerturbós Audi-motoron. Új, karbonból készült légbeömlőket szereltek be, míg a turbórendszer új feltöltőket és légbeömlőket kapott, de a dugattyúk, a hajtórudak és a sportkatalizátor mellett a komplett hűtőrendszert és a kipufogórendszert is módosították.

Nemcsak a teljesítményben, hanem a forgatónyomaték szempontjából is óriási ugrást eredményeztek az átalakítások, mivel az 800-ról 1150 Nm-re emelkedett. Sokat lendített az autó gyorsulásán is: 0-ról 100-ra 3,0 másodperc alatt gyorsul – ami 0,5 másodperccel jobb, mint a szériamodell értéke –, míg álló helyzetből a 300 km/órás sebességet 49,5 helyett csupán 21,2 másodperc alatt éri el.

Az összehasonlítás kedvéért nem lehet elmenni szó nélkül a kombi kivitelű RS6 és a csapotthátú RS7 gyárilag megpiszkált, sportosabb változatai, vagyis a Performance-kivitel mellett. A nyolcfokozatú tiptronic-váltóval felvértezett sportmodelleknél ez a 600 helyett 630 lóerős teljesítményt, továbbá a 800 helyett 850 lóerős maximális forgatónyomatékot jelent.

A fele sem tréfa, de ezek az Audik már 1000 lóerősek 17

Fotó: Abt Sportsline

A fele sem tréfa, de ezek az Audik már 1000 lóerősek 18

Fotó: Abt Sportsline

Az 1000 lóerős teljesítmény eléréséhez 102-es oktánszámú üzemanyagot kell tankolni. Ugyanúgy működnek 98-as oktánszámú benzinnel is az Abt-féle Audik, ez esetben azonban csak 940 lóerőt ad le a rendszer, amihez így 1050 Nm-es nyomaték párosul.

Meg is kérik az extra lóerők árát: mindkét típus esetében csak a tuningcsomag 205 ezer euróba, azaz közel 79 millió forintba kerül, tehát ebben az autó ára nincs benne, ami további 128 ezer eurós, magyarán majd’ 50 millió forintos költséget jelent. Mindent egybevetve tehát majdnem 130 millió forintnak megfelelő összegért juthatunk hozzá az 1000 lóerős Audihoz, lóerőnként 130 ezer forintért.