Százhúsz évvel ezelőtt a Crayola teremtette meg azt a zsírkrétát, amit ma is ismerünk, ez azonban talán mégsem indokolja azt a galádságot, amelyre a cég most a MINI-vel karöltve vetemedett: tudatosan arra biztatnak gyermekeket, hogy firkáljanak össze autókat.
Persze nem pontosan így fogalmaznak: a 4-10 év közötti korosztálynak kiírt pályázatukban ugyanis a jövő automobiljainak a megtervezésére kérték fel a fiatalokat. Az előzetes kutatások szerint izgalmas eredményekre számíthatunk, hiszen a megkérdezett lurkók kétharmada szerint hatalmas szárnyak emelik majd a magasba a jövő (villany)autóit, tízből hatan úgy gondolják, alakváltással igazodnak majd a felhasználók igényeihez a kocsik, míg minden második rosszcsont azt mondta, a vezető hangulatát színváltó karosszériával fogják tükrözni a járművek.
Ez persze csak a felszín: négy gyerekből három úgy gondolja, felnőttkorában csak olyan autót fog vásárolni, amely aktívan óvja a természetet. Ezért aztán a pályázatot kiíró két márka arra számít, hogy a beérkező pályamunkák nemcsak fantasztikus képességekről, hanem a fogyasztás csökkentéséről, a károsanyag-kibocsátás mérsékléséről is fognak szólni.
A legjobbnak ítélt elképzeléseket megvalósítják: zsírkréta helyett speciális fóliázással viszik fel a karosszériára.
Ezúttal csak a brit iskolásoktól várnak javaslatokat, ugyanakkor a gyerekrajz-pályázat népszerű műfaj az autóiparban, a Toyotától a Rolls-Royce-ig sokan kíváncsiak arra, hogy milyennek képzelik el a legkisebbek a jövő autóját, így simán lehet, hogy a jövőben az egész világra kiterjesztik az elképzelést a partnerek.