A végső kiszállítás előtt, az utolsó műszaki ellenőrzés során sikerült csúnyán összetörni egy 2023-as Chevrolet Corvette Z06-ost. A ritka típust épp egy „csápos” emelőn szervizelték, amikor megtörtént a baj, az esetet térfigyelő kamera rögzítette.

Tényleg fájdalmas látvány, ahogy a karcmentes, új karosszériaelemet végighasítja az emelő karja, de egyéb károk is keletkeztek, így ez az autó komolyan sérült még az első megtett kilométerek előtt. 

Szemet szúró tény, hogy ez a harmadik Corvette C8-as, ami ilyen balesetet szenved, mindhárom autó az emelőről csúszott le, elvileg képzett, felkészült, a típus szereléséhez értő műhelyekben. 

A vörös Corvette lassan kezdett el lecsúszni, jól láthatóan a hátsó része húzta le, ami adódik az autó középmotoros építéséből. Ez az első Corvette generáció, ami szakít a frontmotoros elrendezéssel, és az első ülések mögött, a hátsó tengely előtt található a motor.

Ez merőben más súlyelosztást jelent, mint az elődöknél, míg a C7-es tömege 49:51 arányban oszlott el a két tengely között, addig a C8 már farnehéz, esetében 60:40 az arány. 

A CorvetteBlogger írása szerint az esetek miatt már előre készülnek az ejtéstől félő C8-tulajdonosok. A biztonságos emelési pontoknál rikító vörös emelő-alátételeket helyeznek el a padlólemezen, amelyeket már tényleg nehéz lenne eltéveszteni.

Corvette C8 Z06 

A leejtett példány ráadásul nem mezei C8-as volt, hanem a versenypályára szánt kivitel, a Z06. A típus száraz karteres 5.5 V8 szívómotor 670 lóerőt és 623 Nm nyomatékot küld a hátsó tengelyre, legnagyobb fordulatszáma 8600/perc. A váltó nyolcfokozatú, dupla kuplungos, amelynek végáttételét rövidebbre vették, így még dinamikusabban gyorsul az autó, a 0-100-as sprint csupán 2,6 másodpercig tart.

A vezetői környezet dúskál a szénszálas kompozitokban, de kívül is találunk belőle: a karbon-kerámia fékeket a Brembo szállítja. A Z06 árlistája 40 millió forintról indul az Egyesült Államokban.