A szofisztikált légrugózás csúcsát mutatta be pár évvel ezelőtt a Mercedes-Benz. Ritka és drága opció ez, amit kevés tulaj rendel meg, mert azért a való életben igencsak szűk a felhasználási terület, a hagyományos rugókkal szerelt felfüggesztés is kényeztető kényelmet szavatol a német gyártó típusainak.
Aki viszont bepipálja az egyes modellekhez elérhető E-Active Body Control nevű extrát, az igen érdekes trükkökkel vértezi fel autóját. A 48 voltos, elektromos rendszerről üzemelő rendszer gyorsan tudja változtatni az autó magasságát, ami több téren is hasznos.
Gyorsításkor és fékezéskor megakadályozza a felesleges billegéseket és bólintásokat, kanyarban pedig meggátolja a dőlést, maximalizálva a kényelmet. Az S-osztályban 20 szenzorral és egy sztereó kamerával figyeli a környezetet, és a légrugókat kiegészítő hidraulikus rendszer a másodperc töredéke alatt reagál az útviszonyok változására, annak megfelelően állítja a csillapítást.
A szabadidő-autóknál egy másik trükköt is beépítettek a rendszerbe. Laza talajon, homokban elakadva a karosszéria gyors fel-le mozgatásával, egyfajta ugráló táncot bemutatva segíti a kijutást. +
Szofisztikált, hasznos csúcstechnológia, igazi felső polcos német megoldás. Amit mire használnak a tulajdonosok? Na vajon mire? A pirosnál ugráltatják a „Mergát” amolyan amerikai low-rider stílusban.
Ebbe a fejlesztésbe megérte beleölni rengeteg eurót és munkaórát, az emberek értékelik a mérnökök munkáját.