Egészen néhány évvel ezelőttig a Toyota külön-külön műszaki alapokra építette mindhárom pick-upját: a kompakt Hiluxot, a középkategóriás Tacomát és a nagy méretű Tundrát. A racionalizálás irányába 2022-ben tette meg az első lépést az autógyártó, amikor a Land Cruiser 300 modern TNGA-F platformjára húzta fel az új generációs Tundrát. Ezt követte az idén bemutatott, velük azonos architektúrán alapuló Tacoma, amely a 2024-es modellévtől lép színre.

Ez a váltás a járművek életciklusának minden pontján előnyt jelent, a gyorsabb fejlesztéstől kezdve az észszerűbb gyártáson át az alkatrészek egységesítéséig.

Jöhet a nagyon menő Toyota pick-up? 1

Hogy példájukat követi-e a márka legkisebb méretű, ám legnagyobb számban gyártott pick-upja, a Hilux, ma még nem tisztázott. Az viszont egyre bizonyosabbnak látszik, hogy az amerikai piacokon igény mutatkozik egy harmadik, kisebb pick-upra, amely megfizethető, könnyen vezethető és gazdaságosan fenntartható. Amennyiben ez nem az átdolgozott Hilux lesz, a Toyotának ki kell fejlesztenie egy vadonatúj modellt.

Míg Európában nem divat az önhordó karosszériás platós haszonjármű, az USA és Kanada piacain egyre nagyobb számban jelennek meg a személyautóból, pontosabban szabadidőjárműből épített, kompakt pick-upok. A műfajt a Honda Ridgeline teremtette meg 2007-ben, majd 2021-ben csatlakozott mellé a Hyundai Santa Cruz. A 2022-es modellévtől aztán a Ford Maverick is megjelent a piacon, ami arra enged következtetni, hogy a nagy pick-up-hagyományokkal rendelkező márkáknak is van keresnivalójuk ebben a szegmensben.

A Toyota a 2020-ban bemutatott Corolla Cross révén rendelkezik azzal a kompakt szabadidőjárművel, amelyből gyorsan és gazdaságosan kifejlesztheti a maga önhordó karosszériás pick-upját. A TNGA-C platform kellően modern ahhoz, hogy a leendő modell módosítás nélkül, hosszú évekig versenyképes maradhasson. Ami a legfontosabb: a padlólemez támogatja a hibrid hajtástechnológia alkalmazását, így a Tundra és a Tacoma mellett az esetleges harmadik, kis méretű pick-up is elérhető lenne villamosított konfigurációban.

Jöhet a nagyon menő Toyota pick-up? 2

Noha a Toyota nem erősítette meg ezeket az értesüléseket, minden jel arra mutat, hogy a Corolla Cross már a 2027-es modellévre platót kaphat. Kérdés viszont, hogy milyen néven fogják forgalmazni. A Corolla tagadhatatlanul jól cseng személyautós körökben, pláne akkor, ha globálisan is forgalmazni kívánják a modellt. Hátránya viszont, hogy haszonjárműként egyáltalán nincs hagyománya. A Tacoma elődjét (azaz a Hiluxot) egyszerűen Toyota Pickup néven értékesítették Észak-Amerikában, így ez is egy járható útnak hangzik.