Még az aukció szervezőit is meglepte, mekkora licitháborút robbantott ki a múlt héten egy kabrió kivitelű, 1979-es évjáratú Volkswagen. Nos, nem is egy hétköznapi, és pláne nem egy viharvert Bogárról van szó, hanem egy, a barnának egy egészen egyedi árnyalatában (Brazil Brown) pompázó kabrióról, hozzáillő belsővel és tetővel.

Ha ez sem elég, az utolsó jobbkormányos Karmann-kabriók egyikeként tartják számon, ami szinte végig egy raktárban porosodott, amióta 1979-ben legyártották, ami azt jelenti, hogy 44 év leforgása után is mindössze 3, azaz három kilométert mutat a számlálóóra. S bár a külvilágtól elszigetelten tengette az éveit, vigyáztak rá, mivel a ponyva is csak nemrégiben, egy szomorú haláleset miatt került le a Volkswagenről – írja az árverés kapcsán a Sun.

A képre kattintva galéria nyílik:

Ennél a Bogárnál nem az a döbbenet, hogy 22 milliót fizettek érte 1
Ennél a Bogárnál nem az a döbbenet, hogy 22 milliót fizettek érte 19

Fotó: Classic Car Aucitions

Ezek ismeretében az már egyáltalán nem meglepő, hogy eredeti használati útmutatóval és szervizkönyvvel került kalapács alá, de minden bizonnyal a szinte újszerű állapota az, ami valakinek a becsült leütési ár több mint négyszeresét is megérte. Eredetileg 10-12 ezer fontra, azaz körülbelül 4,5-5,4 millió forintra saccolták a kocsi értékét, ehhez képest 49 500 fontért vitték el, ami a mostani árfolyam szerint közel 22,3 millió forintnak felel meg. A Classic Car Auctions szerint ez egyértelműen rekordösszeg egy Bogárért.

A Bogár még az előző évszázadban robbant be a köztudatba az első népautóként. 1938-ban kezdték meg a gyártását, az utolsó példánnyal pedig 2003-ban zárult le egy hosszú korszak a wolfsburgi márka történetében. A Bogár történetéről ebben a cikkben derülnek ki további részletek:

65 éven át ívelő pályafutása során több mint 21,5 millió darab gördült le a gyártósorról, ezek zöme, vagyis majdnem 15,5 millió példány Németországban készült el. Ennek ellenére a kabriók ritkaságnak számítanak – a teljes Bogár-flottához viszonyítva –, hiszen abból „csak” 330 ezer darabot termeltek a németek.

Ennél a Bogárnál nem az a döbbenet, hogy 22 milliót fizettek érte 21

Fotó: Classic Car Aucitions

Ennél a Bogárnál nem az a döbbenet, hogy 22 milliót fizettek érte 22

Fotó: Classic Car Aucitions

A jellegzetes formához viszont általában nem párosult egetrengető erő és teljesítménye. A Bogárhátú 1303 SL változatát négyfokozatú manuális váltóval és 1,6 literes motorral szerelték, ez utóbbi csupán 53 lóerős teljesítményre képes. Illetve jelen esetben még az is kérdéses, hogy képes-e rá egyáltalán, hiszen 1983 óta, azaz 40 éve nem is indították be…