Több alkalommal írtunk már a KGST-piac kivételes állapotú, fennmaradt típusaira vadászó német Genex vállalkozásról. A cég nem pihen, a rejtett garázsok felfedezése folyamatos, a fellelt példányok állapota pedig néha tényleg hihetetlen.

Most egy Trabant 601 Deluxe landolt náluk, ami 30 évig állt egy tisztes kis garázsban, valahol Németországban. A gondos tulajdonos 1986-tól  csupán 1993-ig használta a kétütemű típust, majd 8400 kilométer után letámasztotta a tiszta, száraz garázsban. A port azért rendszeresen letörölgették róla, szeretgették a kocsit, csak nem használták. 

30 év után került elő egy Trabant a garázsból, a beltere maga az időutazás 1

A beltér pedig megmaradt olyannak, amilyennek a nyolcvanas évek megteremtette, szörméből készült kormányvédő, puha, szintén műszőr borítás az üléseken, piacos szőnyegek a lábtérben. Sőt, akad egy igazán ritka extra is, egy eredeti DDR napfénytető, amit a VEB Mikrosa Leipzig gyártott a típushoz a nyolcvanas években. 

30 év után került elő egy Trabant a garázsból, a beltere maga az időutazás 2

A legtovább gyártott széria az 1964-es Trabant történetében a 601-es. A nagyobb utas- és csomagteret kapott autó erőforrása 26 lóerős, 600 köbcentis kéthengeres motor volt, ez vált igazán népszerűvé a keleti blokk országaiban. 1966-ban jelent meg a Trabant 601 Deluxe típus, amelybe rádió, kényelmesebb ülések és eltérő színű belső kárpit került, valamint az automata kuplungos Trabant Hycomat.

30 év után került elő egy Trabant a garázsból, a beltere maga az időutazás 3

A Trabant gyártását a német újraegyesítés után, 1991-ben megszüntették, de az utolsó két évben az 1.1-es verziót már Volkswagen-licences négyütemű motorral gyártották. Az utolsó, 1991. április 30-ai Trabant a zwickaui gyár múzeumában látható, motorjának sorszáma 3 096 099. (A hárommillió Trabant 98 százaléka a mindenki által ismert 601-es típus volt.)