Tudod, hogy hány darab Ferrari F40-est készítettek 1987–1992 között? Egészen pontosan 1311-et, szóval mondhatjuk, hogy erősen limitált szériáról van szó, amelyek egy-egy darabjáért manapság 600-800 millió forintnak megfelelő összeget szoktak kérni.
Nemrég pedig megrendezték az első Ferrari Legacy Tourt, amelyet a legendás F40 köré építettek. A 40 darab Ferrari F40-ből álló karaván a toszkán Forte dei Marmiból indult szeptember 27-én, majd az Alpokon keresztül, stílusosan a Fiorano versenypályán ért véget szeptember 30-án.
A világ minden tájáról érkeztek Ferrari F40-ek és tulajdonosaik, természetesen az olasz gyártó meghívására.
Az első nap 188 kilométeres szakasza Toszkánában kígyózott, a második napon (159 km) az F40 tulajdonosai északkelet felé vették az irányt, az Appennineken át, a Ferrari maranellói otthona felé. Ezeken a kanyargós hágókon olyan halhatatlan pilóták versenyeztek, mint Ascari és Taruffi, akik a Ferrarit győzelemre vezették a híres Mille Miglia utcai versenyen. Az Appenninek hegyvonulatát egyébként a mai napig használják a Ferrari-tesztpilótái a legújabb modellek tesztelésekor.
Ferrari F40 – Az ülések mögött
A 2,9 literes, ikerturbós V8-as motor már a 288 GTO-ból is ismerős lehet, itt viszont nagyobb furatú és rövidebb löketű a blokk, valamint méretesebb feltöltők kerültek rá. 7000-es fordulaton több mint 470 lóerőt teljesít és 577 Nm nyomatéka van már 4000-es fordulattól. A nagyjából 1,3 tonnás F40 a gyári adatok alapján 4 másodperc alatt gyorsul nulláról 100 km/órára és 321 km/óra a végsebessége. Ezt azonban ma már kevesen próbálgatják, inkább hét lakat alatt őrzik az F40-eseket.
Maranellóba érve az F40-esek a Piazza Libertà téren gyűltek össze. A Ferrari szülővárosának főteréről indultak aztán a közeli gyárba, ahol a Ferrari alelnöke, Piero Ferrari fogadta őket.
Maranellót csodálatos utak övezik, és a harmadik nap 209 km-es távja ezen a környéken zajlott. Ezután egy rövid pihenő a Tenuta Venturini Baldini borászatnál, majd a V8-as motorok újra felbőgtek és irány Modena, a Piazza Roma tér, majd végül a Ferrari versenypályája, a 2976 méteres Fiorano circuit. Itt az F40-tulajdonosok felvihették a pályára autóikat, arra a pályára, ahol a ’70-es évek óta zajlik az F1-es és utcai Ferrarik fejlesztése, tesztelése.
Ez volt az első Ferrari Legacy Tour, amelyből a gyártó hagyományt szeretne teremteni, és minden évben kiválasztanak majd egy legendás modellt, amely tiszteletére elindul a túra.