Öt ügyfele még tavaly ment perre a Teslával szemben, azt állítva, hogy a márka félretájékoztatta a közleményt az Autopilot rendszer képességeivel kapcsolatban. Az ügyben azonban meglepő fordulat állt be, azt ugyanis egy kaliforniai bíró lesöpörte az asztalról, méghozzá arra hivatkozva, hogy nem egyéni eljárási útján, hanem csoportos keresetben fordultak a bírósághoz – számolt be a fejleményekről a Reuters.

A felperesek elmondása szerint a Tesla több esetben is hamis kijelentéseket tett az Autopilot vezetéstámogató rendszerére vonatkozóan. Különösen az aggasztotta őket, hogy a Tesla eközben többször belengette a teljesen önvezető járművek szállítását. Bevallásuk szerint ezek az ígéretek győzték meg őket abban, hogy további több ezer dollárért további funkciókért fizessenek, amikor megvásárolták a járművüket. Ezzel szemben a Tesla technológiája nem csak az ígéreteket nem váltotta be, de több balesetben, sérülésben és halálesetben volt szerepe megbízhatatlan természetének.

Ezen esetek egyike kapcsán az érintett tulajdonosok meggyőződése szerint az Autopilot hibájából következett be, hogy egy Model 3-as letért az autópályáról Los Angelesnél. Ennek következtében az autó nagyjából 105 km/órás sebességgel ütközött egy út menti pálmafának, lángra lobbant, továbbá a tulajdonosa meghalt, két utasa pedig megsérült.

A kaliforniai bíróság döntése azért is kulcsfontosságú a Tesla szempontjából, mivel így minden jövőbeni összefogás gyakorlatilag ellehetetlenül az amerikai gyártóval szemben. Mint kiderült – és egyben az elutasító végzéshez is ez vezetett –, a tulajdonosok már akkor beleegyeztek abba, hogy a céggel szemben bármilyen jogi követelést választottbírósági eljárás útján kezdeményeznek, amikor 2017 és 2022 között megrendelték autóikat a Tesla weboldalán.