Ez volt az utolsó a maroknyi koncepcióautó közül, amelyet a különböző olasz tervezőcégek az ikonikus Alfa Romeo 33 Stradale alapjaira építettek, és a listán olyan furcsa nevű, hasonlóan furcsa nevű különcök szerepelnek, mint a Carabo, az Iguana és a Cuneo.
A 33 Stradale gyártása 1969-ben fejeződött be. A ritka sportkocsi – amelyből mindössze 18 darab készült – az Alfa Romeo egyik legjellegzetesebb formatervezési korszakát zárta le. Jöttek a szögletesebb típusok, amit a korabeli tanulmányok is tükröztek. Nuccio Bertone egész extrém szintre emelte a stílust, amikor egy 33 Stradale alvázára (konkrétan a 750.33.11-es alvázra) megépítette a Navajo koncepciót.
Az alapkarosszériát kibővítve, a tengelytávot növelve egy kényelmesebb, hosszabb autót hozott létre. Méretei mai szemmel így is aprónak számítanak, hossza 3,8 méter, szélessége 1,86 méter, magassága pedig 1,05 méter volt. Minddehhez 2,43 méteres tengelyáv és 870 kilogrammos tömeg társult. A kerékméret szintén furcsán hat 2023-ból nézve, a jövő űrautóját elöl 235/45 R13-as, hátul 285/40 R15-ös kerekekkel képzelték el.
A vezető mögött 2,0 literes, 230 lóerős V8-as ült. Belül pedig a korabeli autóktól teljesen idegen belteret két utas foglalhatta el. A műszeregység analóg körórák helyett visszajelző lámpák sorából épített, digitálisnak ható kijelzőt kapott. Ez sok autóban előfordult az 1980-as években, de az 1970-es évek elején még formabontó, sosem látott újdonságnak számított.
De az igazi nagy dobás a külső volt. Az agresszív élek letisztult, lapos, éket formázó autóvá álltak össze, ami abszolút jellemző a korra. Erre az alapra érdekes kiegészítőként jött a komoly méretű hátsó szárny, ami a sebesség függvényében változtatta állását, valamint a rendhagyó bukólámpák.
Utóbbiak nem a motorháztetőn kaptak helyet, így annak formáját nem zavarja meg semmilyen törés. A két lámpa oldalról az első kerekek előtti lemezből bukkan elő. Ehhez képest még az előtte lévő 33 Stradale koncepció is szelídnek tűnt.
Sajnos, mint sok más korabeli koncepcióautóból, a Bertone a 33 Navajóból is csak egy példányt épített. A beszámolók szerint az ára újonnan körülbelül 3 millió dollár volt, az autó pedig időről időre feltűnik a legritkább autóknak rendezett kiállításokon.