Eddig a Tesla Model S Plaid és a Porsche Taycan Turbo S harcolt egymással a legdurvább, leggyorsabb szériagyártású, kettőnél több utas szállítására képes e-autó címért. Most azonban keletről új kihívó érkezik. Kína teljes pályás letámadása minden szinten megnyilvánul, az olcsóbb kategóriák mellett a csúcsmodellek területén is komoly szereplőként akarnak a kínai márkák az európai piacra lépni.

Tankfordulót is tud a kínai villanyautó, ami a Tesla Model S trónját szeretné 1

Hivatalosan ugyan még nem erősítették meg, de az Automotive News szerint a Zeekr 001 FR tényleg forgalmazásba kerülhet Európában. Ez a gép pedig leteszi a névjegyét: új fejlesztésű, 800 voltos nagyfeszültségű rendszerével, valamint az első tengelyre szerelt két 155 kW-os, a hátsóra 2 darab 310 kW-os villanymotorral biztosítja, hogy padlógázon bent akadjon az utasok levegője. 

Tankfordulót is tud a kínai villanyautó, ami a Tesla Model S trónját szeretné 2

Gurulórajttal 2,07 másodperc alatt éri el a százas tempót, álló helyből 2,36 másodperc ez a mutatvány 1265 lóerős rendszerteljesítménnyel és 1280 Nm nyomatékkal. Ezt az erőt elöl a Brembo által gyártott karbon-kerámia féktárcsák zabolázzák meg, hátul pedig AP Racing féknyergek dolgoznak, előbbi tíz, utóbbi négy dugattyúval.  

Tankfordulót is tud a kínai villanyautó, ami a Tesla Model S trónját szeretné 3

Az energiát ehhez a bődületes gyorsuláshoz a CATL által gyártott 100 kWh-s akkumulátorcsomag tárolja. 

A Zeekr 001 FR emellett a világon elsőként állandó, élő műholdas kapcsolattal készül majd, ha pedig lesz hozzá infrastruktúra, akkor 850 kW-os töltési teljesítményre is képes lesz. Nem mellesleg képes az egy helyben fordulás trükkjére. Mivel összesen négy villanymotor van, így minden kereket külön lehet vezérelni, így a tankforduló a megfelelő oldal fékezésével, a másik hajtásával könnyedén megvalósítható, bár a gumik nem szeretik az ilyesmit.

A Zeekr havi 99 darab 001 FR legyártására készül, a kínai piacon elérhető ár 1 millió jüan, vagyis nagyjából 50 millió forint.