Shaquille O’Neal 216 centiméteres magasságával és 150 kilogrammjával kilóg az átlagemberek sorából. Az NBA-pályafutása során négy bajnoki címet nyerő centernek így sok hétköznapi tevékenység nem olyan egyértelmű, mint egy átlagos embernek. Hiába volt már dollármilliomos, ilyen testalkat mellett nem tudott gyári Lamborghinit használni. Egyszerűen nem fért be a korabeli Gallardo karosszériájába.
Mégis vonzotta az olasz egzotikum, olyannyira, hogy pénzt és fáradtságot nem kímélve talált megoldást a problémára. Első körben vett két Gallardót, egy újat és egy használt donort. Ezután felbérelte az argentin Gaffoglio családot – akik autóipari és repülőgépipari fémipari munkáikról híresek –, hogy vágják szét a kettőt, és illesszék össze őket. Az eredmény egy olyan Gallardo lett, amely egyértelműen hosszabb a normálisnál, de még sincs tákolt hatása. A 305 mm-es toldás ellenére sem látszottak az illesztések a tetővonalon vagy az ajtókon, csak az arányok változtak meg.
Az átalakítás nem csak lemezmunkával járt, a beltér kárpitozását újra kellett gyártani, ahogy a vezetékezést is tökéletesen az új hosszhoz kellett igazítani. Ez azonban nem volt olcsó, a kosárlegenda több mint 600 000 dollárt fizetett a munkáért.
A gyors autót azonban nem élvezte sokáig Shaq, Floridában nagy sebességnél megpördült az autóval, és majdnem karambolozott. Ezután túlságosan félt újra vezetni az autót, és végül 110 000 dollárért (Ez ma 40 millió forint lenne), komoly bukóval adott tovább az egyedi különlegességen.