Meghatározó szerep jutott a GT40-nek az azóta megfilmesített Le Mans-i 24 óráson 1966-ban, melyen a típus – a Ferrarit ádáz küzdelemben legyőzve – juttatta győzelemre a Fordot. Kapásból hármas győzelemre. A Fordot a következő években sem lehetett megállítani a legendás egynapos viadalon, de más sportautó-versenyeken is kemény ellenfélnek bizonyult.

A képre kattintva galéria nyílik:

Amúgy is ritkaság, de ez az autó tényleg egyedülálló 1

Mivel az elsődleges cél a Ferrari legyőzése volt, a GT40 közúti változata csak időközben jelent meg, az egész típusból összesen 105 darab készült. Köztük azonban akad egy, amelyik nem akármilyen életutat járt be a hétköznapokban: a Ford konkrétan ezzel a példánnyal képviseltette magát az 1967-es Genfi Autószalonon, megmutatva a világnak, hogyan néz ki újdonsült Le Mans-győztes autójának közúti megfelelője. Miután Svájcban eleget tett a kötelezettségeinek, az Egyesült Királyságban kapott új feladatot, ahol tesztautóként bocsátották a sajtó rendelkezésére.

1971-ben adták el egy gyűjtőnek, aki sárgára festette. Miután 2007-ben ismét gazdát cserélt, az új tulajdonosa úgy döntött, az addigra 40 éves GT40-et visszaviszi a természetes közegébe, vagyis a versenypályára. Ekkor kapta vissza az eredeti színvilágát is, továbbá több, régi, illetve klasszikus autók számára rendezett versenyen indították, például a Goodwood Revivalön.

Amúgy is ritkaság, de ez az autó tényleg egyedülálló 15

Fotó: Piston Heads

Amúgy is ritkaság, de ez az autó tényleg egyedülálló 16

Fotó: Piston Heads

Több mint 15 év elteltével megint új gazdára vár, ám az árát egyelőre nem árulták el a Piston Heads oldalán. Tekintve, hogy önmagában is ritkaság a GT40, akkor különösen, ha csak a közúti példányokat – mint amilyen ez is – vesszük számításba, borsos árat kérhetnek érte, egyedi története pedig csak tovább növeli az értékét. Iránymutatásként szolgálhat az a versenyzésre szánt példány, ami néhány éve 3-3,5 millió dolláros, átszámítva nagyjából 1 milliárd forint körüli becsült leütési árral került kalapács alá.