Jókora riadalmat keltett egy étterem előtt parkoló Lexus Tennessee államban (USA), a helybéliek ugyanis azt hitték, bombákat aggattak fel az ajtajaira – közölte a murfreesborói rendőrség.
Ennek megfelelően értesítették a rendőrséget, a bejelentés hatására nyolc különböző bűnüldöző szerv vonult ki a helyszínre. Mintegy két órára evakuálták a közeli üzleteket, míg a helyi iskolákat körülzárták a téves bombariadó miatt. Az autó tulajdonosát telefonon érték utol a hatóságok, aki nem is sejtette, hogy az autója miatt hallucináltak bombafenyegetést, noha az utca túloldalára kitelepített tömegben várakozott.
Annyit láttak a bombának látszó tárgyból, hogy azokat műanyag zacskóba bugyolálták, miközben azokat ragasztószalaggal tartották, és különböző vezetékek lógtak ki belőle. Csak tovább erősítette a teóriát, hogy a vezetékek az utastéri ajtókilincsre rögzített tapadókoronghoz vezettek – jegyezte meg a Jalopnik.
Mint kiderült, házi tákolású, gumi lökhárítókat néztek bombának, amivel a tulajdonos az ajtórányitásokból fakadó horpadásoktól akarta megóvni az autóját.
Tudvalevő, hogy önmagában ez egy bosszantó jelenség, ami a hazai utakon is rengeteg fejfájás forrása. Közel három évvel ezelőtt egy Toyota-tulajdonos megpróbálta rövidre zárni a kérdést, ezért – látványos, bár kevésbé krimibe illő megoldást választva – kartonlapokat ragasztott az autója két oldalára, amikor leparkolt az eplényi síközpontnál:
Nem emeltek vádat a jármű tulajdonosával szemben, mivel nem találtak rossz szándékra utaló jeleket. Más kérdés, hogy sokkal kézenfekvőbb, kevésbé félreérthető módszereket is lehet alkalmazni az ajtórányitások elkerülése céljából.
Az egyik legkifinomultabbnak tartott megoldás a Ford érdeme, melyet 2011-ben, az új Ford Focusszal együtt mutatott be. Az alapját egy mechanikus szerkezet adja, melynek egy fekete fémtüske a mozgatórugója: ez kiszálláskor előrecsúszik, ezzel kinyomva az élvédőt, míg az ajtó záródásakor benyomódik, ezzel a lendülettel pedig visszahúzódik a műanyag elem is. Erről itt számoltunk be részletesen.
Egyszerű, de nagyszerű újításokban a Citroën törekvéseit sem szabad alábecsülni. Két évvel a Ford után, 2013 őszén rukkolt elő a saját rányitásvédelmével a francia márka: amellett, hogy a C4 Cactus megjelenésekor debütált Airbump-technológiát sikerült a dizájnba implantálni, a légbuborékok nemcsak az ajtókat, hanem a lökhárítókat érő ütésekkel szemben is védelmet biztosítottak.
Természetesen a hétköznapi, leginkább utángyártott élvédők is megfelelnek a célra. Alkalmazásuk különösen a szűk parkolókban bizonyul igazán kifizetődőnek: a minket körülvevő autók tulajdonosait rengeteg bosszankodástól kímélhetjük meg, magunkat pedig az ajtó élét ért, a rányitásokból eredő horzsolásoktól, valamint az azok javításával járó költségektől.