2005-ben mutatkozott be a BMW M5-ös negyedik generációja, melyet sokan az izmos limuzinok csúcsának is tartanak. A németországi Dingolfingban összesen 19 523 négyajtóst és csupán 1025 darab Touring modellt gyártottak belőle. Amiben jó része van annak is, hogy ez a világ első szériagyártású szedánja, mely V10-es motort hord az orrában.
A páratlan hangon megszólaló, F1-es ihletésű V10-es motorral szerelt sportszedán és kombi csábereje egyre inkább nő, ahogy telik az idő. Az S85B50 kódjelű motor, mely bő 500 lóerős teljesítményét 7750-es fordulatnál adja le, mellé 6100-tól 520 Nm nyomatéka van.
Alapvetően 7 sebességes SMG váltót társítottak a motorhoz, mely tulajdonképpen egy kézi váltó, amit egy elektrohidraulikus szerkezet kezel. Így akár 65 milliszekundumra is rövidülhet a váltási idő.
A gyári adatok szerint 4,7 másodperc alatt sprintel 100 km/órás sebességre. A végsebessége eredetileg gyárilag korlátozott 250 km/óra, de ebből a darabból kivették a limitert, és így a 330-ig skálázott óra is kiakasztható. Félelmetes látvány.