Sok terepjáró Mazda Miatát láttunk már, a V8-as motorral szereltektől kezdve a Subaru boxerrel hajtott darabokig. De ez a találat kiemelkedik a sorból mert külsőre olyan, mint egy Ferrari 250 GTO. A Cars and Bids oldalon gazdát kereső gép 1992-es gyártású, tehát az első szériás MX-5 NA egy korai darabja. 

Legendás Ferrarit utánozva lett terepszörny az aranyos Mazdából 1

Megnevezését tekintve viszont ez nem egy MX-5, hanem Eunos Roadster. Azért hívják így, mert Japánból importálták, ahol az MX-5 Miata-t adózási okokból a Mazda Eunos almárka alatt értékesítették. Mivel Japánból származik, jobbkormányos modell, de ennek ellenére az Egyesült Államokban regisztrálták, és mindössze 76 900 kilométert mutat a kilométerórája.

Legendás Ferrarit utánozva lett terepszörny az aranyos Mazdából 2

Belül teljesen felújított belső teret kapott, karbon hatású díszítésekkel, Nardi kormánykerékkel, Auto Gauge műszerekkel a középső műszerfalon, rádió törléssel és új pedálokkal. Kívülről pedig nem kell különösebb magyarázat, egy eszement terepre termett Ferrari másolatot látunk, rendes terepgumikkal, emelt hasmagassággal. 

Legendás Ferrarit utánozva lett terepszörny az aranyos Mazdából 3

Az erősen módosított külső és belső ellenére az építés egy része változatlanul megmaradt, mégpedig a motor.A gyári 1,6 literes soros négyhengeres dolgozik a vadított Mazdarriban 118 lóerővel és ötfokozatú kézi váltóval. Egyetlen változás a hátsó tengelyen bevetett önzáró differenciálmű, ami ebben az esetben a terepen történő előrejutást, és nem a driftelést segíti. Jelenleg úgy tűnik értékelik a licitálók az építést a Cars and Bids oldalán, mivel volt aki ötmillió forintnyi dollárt kínált érte. 

Az ihletadó Ferrari GTO

A 250-es széria a nevét egyrészt a motor hengerenkénti űrtartalmáról kapta, másrészt pedig nem a GTO volt az első, mégis ez lett a leghíresebb. Alapjait az SWB (Short Wheel Base) modell adta, annak 2400 milliméteresre növelt tengelytávú változata lett ez az 1962-ben bemutatott sorozat. Csak azért született meg, hogy a GT 3-as szériában versenybe tudjon szállni a Ferrari, a neve is ebből ered, Gran Turismo Omologato, vagyis homologizációs túraautó.

1962 és 1964 között összesen 36 darab ilyen Ferrari GTO készült, közülük pedig 33 az első szériás, 3 pedig már egy frissített változat, utóbbiakról hiányzik a három elfedhető légbeömlő, és három kopoltyújuk van.