Alaszkában a repülők használata a közutakon és a felszállás az országutakról egyedülálló helyzeteket teremthet, mivel az állam hatalmas, gyakran lakatlan területeken rendelkezik korlátozott infrastruktúrával.
Ezért hétköznapi dolog a repülés, és ha nincs a közelben megfelelő leszállópálya, vagy valamilyen fontos okból (mondjuk egy hamburger miatt) landolni kell, akkor egy átlagos közút is felhasználható.
Az alaszkai állami törvények szerint bármely repülőgépnek jogában áll bármilyen úttestet használni a leszálláshoz vagy a felszálláshoz, és az autósoknak meg kell adniuk nekik az elsőbbséget, ha egyáltalán lehetséges, amíg nincs kijelölt kifutópálya a közvetlen közelében.
A forgalomban való felszállás könnyebb, mert az autósok akkor látják őket, de a leszállás már nyugtalanító lehet, ahogy egy repülőgép hirtelen feltűnik a visszapillantó tükörben.
A kisebb repülőgépeknek nagyjából 100 km/órával kell haladniuk a fel- és leszálláshoz, így könnyebben elvegyülnek a forgalomban, sőt vannak olyan speciális gépek, amelyek pár méteren fel tudnak szállni, szinte álló helyből.
Ezekkel használják a helyiek leszállópályaként a közutakat, egy privát jet már nem lenne alkalmas a műveletre. Akárhogy is, ha Alaszkában járunk, ne csodálkozzunk a forgalomban feltűnő repülőkön, adjunk nekik elég helyet, és hagyjuk, hogy vertikális irányban hagyják el a közutat.