Egy olvasónk osztotta meg velünk ezt az egyedülálló projektet, amely Lengyelországban eladó. Amit a hirdetés szövegéből, a leírásból kiderítettünk, az a fotókon is jól látszik: az építő a Polski Fiat 125p karosszériát kiszélesítette, és a jellegzetes formát egy 2012-es Dodge Ram alvázra szerelte rá.
Az 5,7 literes Hemi V8-as motor továbbra is megmaradt, amely körülbelül 390 lóerőt és 400 Nm nyomatékot ad le. Mögötte egy automata sebességváltó és 4×4-es hajtáslánc található.
Az autó légrugós felfüggesztést kapott, és döbbenetes méretű, 20 colos kerekek kerültek alá. A karosszéria ilyen mértékű szélességnövelése mindig nagyon nehéz feladat.
Nemcsak a motorháztetőre, a tetőre és a csomagtartóra kell pótlást készíteni, hanem a lökhárítókat, a hűtőrácsot is módosítani kell, valamint egyedi gyártású új szélvédőt és hátsó ablakokat kell készíteni.
Polski Fiat 125p
A Polski Fiat 125p-ből két fő változat készült, az 1300 és az 1500, melyeket a motorjuk különböztetett meg egymástól. Az 1300-as verzióba 1295 cm³-es, 60 lóerős, míg az 1500-asba 1481 cm³-es, 75 lóerős motor került.
A 125p volt az első autó, melyet Magyarországon négy darab tárcsafékkel forgalmaztak.
Az Olaszországban gyártott Fiat 125-től eltérően a Polski Fiat 125p rendelkezett kombi változattal is, 125p Kombi néven. Később egy pick-up kivitel is megjelent, már azután, hogy a Fiat 125 gyártása 1972-ben befejeződött Olaszországban. 1978-ban a kombi megnyerte az „Év kombija” díjat az Egyesült Királyságban.
Néhány autóba az eredeti olasz 1600 cm³-es (125p Monte Carlo) és 1800 cm³-es (125P Akropolis) motor került, ezeket főképp versenyzésre szánták. Néhány darab nyújtott karosszériás kabrió is készült, három üléssorral, melyeket a Varsót megtekinteni kívánó turisták vehettek igénybe.