Novemberi esős nap az M7-esen, csúszós, nyálkás az út. Egy, a kelleténél gyorsabban érkező kisbuszos megcsúszott a felhajtó végén, aminek következtében megtalálta a szalagkorlátot.

De miért történhetett ez? Az útburkolatra érkező csapadékvíz bizonyos esetekben csak lassan tud lefolyni a burkolatról, emiatt úgynevezett „vízfilm” alakul ki. Ha erre nagy sebességgel érkezel és esetleg már nem megfelelő profilmélységű gumi van az autódon, akkor „felúszol” a vízre. Ez az aquaplaning, ami az autót irányíthatatlanná teszi, kb. mintha jégre mentél volna.

MEGÁLL AZ ÉSZ #25

MEGÁLL AZ ÉSZ #25 ☔️Novemberi esős nap az M7-esen. Csúszós, nyálkás az út. 😬Főszereplőnk sajnos hozta az ilyenkorra jósolható eredményt: megcsúszott a felhajtó végén, aminek következtében megtalálta a szalagkorlátot. ❓De miért történhetett ez? 💧Az útburkolatra érkező csapadékvíz bizonyos esetekben csak lassan tud lefolyni a burkolatról és így un. „vízfilm” alakul ki. ❗️ Ha erre nagy sebességgel érkezel és esetleg már nem megfelelő profilmélységű gumi van az autódon, akkor „felúszol” a vízre. ℹ️ Ez az 𝐚𝐪𝐮𝐚𝐩𝐥𝐚𝐧𝐢𝐧𝐠 jelenség, ami az autódat irányíthatatlanná teszi, kb. mintha jégre mentél volna. 🌦Bár az időjárás látszólag nagyon nem akar őszi-téli módba kapcsolni, ennek ellenére javasoljuk az autókon a téligumi használatát, hiszen a reggeli órákban a köd, a pára csúszóssá varázsolja az utakat. ‼️ Ha például 110 km/h a sebességünk, akkor a fékezés megkezdéséig megtett út, vagyis a reakcióidő alatt megtett távolság nagyjából 46 méter, a fékút vizes burkolaton 97 méter (ami a száraz felülethez képest akár 30 méterrel is több lehet), így a teljes féktávolság elérheti a 113-143 métert is! 👷🏽Kérünk mindenkit, hogy esős, nyálkás időben, csökkentett sebességgel és fokozott figyelemmel közlekedjen! #mkif #azorszagutja #aquaplaning

Posted by MKIF Zrt. - Az ország útja on Monday, November 13, 2023

A közútkezelő az eset kapcsán mindenkit arra kér, hogy esős, nyálkás időben csökkentett sebességgel és fokozott figyelemmel közlekedjen!