Még hónapokkal ezelőtt számolt be a Vezess a Ford tervéről, miszerint nem kevésbé meredek célt tűzött ki magának az amerikai márka, mint hogy új pályarekordot állítson fel a Pikes Peaken.

A nyomokban a Transit Custom alapjait tartalmazó izomfurgon azóta lényeges átalakuláson esett át, ennek megfelelően a SuperVan 4.2 elnevezést kapta. A szokásos csiszolgatások mellett fontos áttörésnek bizonyult, hogy mintegy 400 kilogrammot sikerült faragni a Ford tömegéből, de még így is több mint 2 tonnát nyom.

Veszedelmes furgonnal döntöttek rekordot a Pikes Peaken 2

A mérnökök azonban nemcsak a kilókból, hanem – rendhagyó módon – a lóerőkből is lejjebb adtak, így a korábban közel 2000 lóerős technika hárommotoros hajtása már „csak” 1400 lóerőt képes leadni.

Nemrégiben rendezték meg 101. alkalommal a Pikes Peak-i versenyt a Colorado Springsen (USA) található, nem éppen klasszikus értelemben vett aszfaltcsíkon, ahol a Ford rajthoz állt az elektromos turbó-Transittal. Ezt megelőzően mindössze hat hete jutott a Fordnak a felkészülésre, a tesztek során ugyanis nem minden a tervek szerint alakult a továbbfejlesztett furgonnal: a próbafelfutások során megsérült a SuperVan 4.2 sebességváltója, így a hivatalos esemény alatt kénytelenek voltak azt átalakítani.

Veszedelmes furgonnal döntöttek rekordot a Pikes Peaken 12

Fotó: Ford

Veszedelmes furgonnal döntöttek rekordot a Pikes Peaken 13

Fotó: Ford

A több hónapos kemény munkának viszont így is meglett az eredménye. Ha Romain Dumas és a Volkswagen ID. R kevesebb mint 8 perces körére nem is volt veszélyes, 37 másodperccel javította meg a korábbi csúcsot a kategóriájában: a 20 kilométert 8:47,682-es idővel abszolválta.