A Koenigsegg Jesko az autófejlesztő mérnökök egyik legvadabb, megvalósult álma. Olyan átgondolt, méregdrága megoldások egy autóba sűrítve, amelyeket egy tömeggyártó sosem vállalna be. Ikerturbós ötliteres V8-asát most maga a gyártó mutatta meg teljesítménymérés közben, bizonyítva, hogy a hihetetlen teljesítmény értékek nem hasraütésre születtek. 

Az első mérésen a V8-as motor E85-ös benzinnel működik. Az erőforrás brutális hanghatás mellett pörög fel, és a grafikon szerint 1614 lóerőt és 1591,3 newtonméter nyomatékot produkál, ami valamivel magasabb a gyári értéknél. 

Húsz éve még alig akadt egy-egy nagyon különleges prototípus, versenyautó, ami átlépte az 1000 lóerős határt. A Bugatti Veyron volt képes 1001 lóerőre 2005-ben, de ennél is évekig tartott megtalálni az egyensúlyt a használhatóság és a teljesítmény között.

Most pedig egy kis svéd gyártó tud olyan utcai autót készíteni, ami vígan teljesít 1600 lóerő felett. Elképesztő.

Ahhoz, hogy igazán értékelni tudjuk ezeket a fenomenális specifikációkat, látnunk kell, hogy mennyi munkára van szükség a svéd szuperautó-gyártónak a hajtáslánc megépítéséhez. Ebben a videóban Christian von Koenigsegg cégvezető körbevezet a gyárban, és az egyik csúcspont az, amikor a teljesítménymérés történik.

Mielőtt megmutatná, mire képes a V8-as, Koenigsegg az új motor- és sebességváltó-gyártó üzem bejárásával kezdi. Egy munkásnak itt egy hétig tart összeszerelni az autógyártó csúcstechnológiás sebességváltóját, amely az indítomotort és a lendkereket is tartja, mégis mindössze 90 kilogrammot nyom.

A sebességváltóhoz hasonlóan a motor előállításához is egy hét szükséges, itt három összeszerelő állomás van. Koenigsegg különösen büszke a kovácsolt dugattyúkra, mert azokon az égéstér közepén a márka pajzsot formázó emblémája látható. Egy másik ügyes húzás, hogy a vállalat 3D-nyomtatással készíti el hőálló ötvözetből a kipufogó alkatrészeket, mielőtt összehegeszti őket.

A Koenigsegg ráérőse tempóval készíti el a 125 darab Jeskót, amelyeknek már kivétel nélkül van gazdájuk, ennyien simán kipengették a 2,85 millió dolláros (1 milliárd forint) vételárat.

Ismerd meg az alapító apjáról elnevezett Jeskót: