Sok mindent nem érzett meg mostanáig a luxusautó-piacot általánosságban jellemző visszaesésből a Ferrari, az olasz márkához ugyanis annyi megrendelés futott be, hogy azok nemcsak a jövő évi, hanem még a 2025-ös gyártási kapacitását is kitölti.
Jövőre ráadásul újabb távlatokat vesz célba a Ferrari: mint azt a napokban bejelentették, 2024 első felében 250 új munkavállalóval bővít a maranellói gyártó – a felük már januárban felveszi a munkát –, meglévő dolgozói pedig egy sor új kezdeményezés keretében az eddiginél is nagyobb támogatásban részesülnek. Ennek jegyében amellett, hogy megújítja ösztöndíjprogramját, a jelenleg 5000 alkalmazottat foglalkoztató vállalat
dolgozói részvényprogramot is indít, melynek keretében a munkavállalók – további költségek nélkül – legfeljebb 2065 euró, átszámítva 776 ezer forint értékű részesedésre tehetnek szert a Ferrariban.
Ha legalább 36 hónapig megőrzik részvényeiket azok a munkavállalók, akik élnek a lehetőséggel, további részvényeket vásárolhatnak majd, értékük azonban nem haladhatja meg az első befektetésének 15 százalékát.
Már különálló márkaként jegyezték be a tőzsdén a Ferrarit 2015-ben. A legnagyobb, 24,44 százalékos tulajdonrész az Exor N.V. holland holdingé, melyet 10,39 százalékkal Enzo Ferrari egyetlen még élő fia, Piero Ferrari, valamint 5,69, illetve 4,48 százalékkal két befektetési társaság, a BlackRock és a T. Rowe Price Associates követ, míg a fennmaradó 55 százalék egyéb részvényesek között oszlik meg.
A munkaerő-állomány bővítése pedig a megrendelések száma mellett a Ferrari ismert jövőbeli terveivel is magyarázható. 2025 utolsó negyedében ugyanis az olasz márkát is utoléri az „elképzelhetetlen” az első elektromos modell képében, viszont már jövő júniusban felavatja új gyárát Maranellóban, ahol hibrid és elektromos hajtású járműveket fognak gyártani, melyek – a várakozások szerint – 2030-ra túlerőbe kerülnek az eladási arányok tekintetében.