Szerencsére csak átvitt értelemben, de kalapács alá kerül egy igazi fenevad, a Mercedes egyik közúton is használható, de minden porcikájában versenypályára termett konstrukciója, egy CLK GTR Roadster. Csak hat darab készült ebből a nyitott verzióból, ami az 1990-es években az FIA GT bajnokságra épített versenyautó szinte százszázalékos „másolata”. Ekkoriban még 25 darab utcai verziót is kellett prezentálni a gyártóknak az induláshoz, a homologizációs szabályok azonban semmit sem írtak a nyitott karosszériáról.
Ezeket csak a móka kedvéért készítette a Mercedes, sejtették, hogy akad olyan milliomos gyűjtő, aki értékelni fogja a levágott tetőt.
Igaz, a szóban forgó darab utasterét nem sokat tépte a menetszél, csupán 168 kilométert tettek meg vele a 2002-es gyártás után, vagyis gyakorlatilag egy métert sem gurult. Az autó ennek ellenére bejárta a világot, de javarészt konténerben utazott, 2010-ben az Egyesült Államokba került, majd Angliába, később vissza az Államokba, pontosan Las Vegasba, ahol az aukcióra is sor kerül.
Az aukciót szervező RM Sotheby’s becslése szerint 10-13 millió dollár (3,5-4 milliárd forint) között kelhet el ez a különlegesség, aminek 6,9 literes V12-es motorja mind a 622 lóerejével ugyanúgy pihenni fog, mint eddig. Ez már egy kiállítási tárgy, valószínűleg egy vevő sem kockáztatná az értékcsökkenést, amit egy elnézett kanyar jelentene versenypályán.
Az önsúly csupán 1410 kilogramm. A nullától százig eltelő 3,8 másodperc még nem annyira lélegzetelállító, mint a nulla és kétszáz között mérhető 9,9 másodperc. A tető és oldalablak nélküli száguldás pedig egészen 320 km/óráig tart. Persze vannak tulajok, akik azt a pár kilométert, amit egy kiállításon meg lehet tenni, azt kiélvezik, amennyire csak lehet, valahogy így: