Féltett kincsnek számít a Mercedes-Benz történetében is a klasszikus 190 E 2.5-16 Evo II, amivel a stuttgarti márka 1990-ban rúgta rá az ajtót a német túraautó-bajnokságra (DTM). Hogy megfeleljenek a korabeli előírásoknak, 502 példányt gyártottak le a típusból közúti használatra, de azokra is annyira vigyáztak, hogy később építettek még egy darabot, kifejezetten versenypályára.
Olyan szinten az egekbe szökött az elmúlt bő három évtizedben a második generációs Mercedes-Benz 190 E értéke, hogy ha fel is bukkan egy-egy példány a használtpiacon, általában csillagászati összegért cserél gazdát. Tavaly pont meghirdettek egyet, egész pontosan a 473.-at a sorban, és annyira vastagon fogott a ceruza, hogy nagyjából 135 millió forintnyit kértek érte.
A 2020 elején elhunyt Kobe Bryant nevéhez fűződött az a mondás, hogy „hősök jönnek-mennek, de a legendák örökké élnek!”. Úgy tűnik, ez a túraautózás ihlette Mercedesre is igaz, a HWA AG ugyanis limitált szériás restomod formájában feltámasztja a típust. Várhatóan 2025 végén mutatkozik be a W201-es generáció legmaradandóbb tagjának „dühös újraértelmezése a legmodernebb technológiával”, ízelítő gyanánt viszont néhány 3D-s rajzot már közzétettek a készülő modellről.
Túl sok részletet ugyanakkor egyelőre nem árultak el a HWA EVO-ról, mindenesetre annak idején a Cosworth által tervezett, AMG-hangolású 2,5 literes, négyhengeres motor 235 lóerős teljesítményre volt képes, ami ugyan nem hangzott soknak, mégis emlegetik több mint 30 év távlatában is.
A HWA EVO a történelmi sportkocsikra és restomodokra specializálódott Curated nevű amerikai céggel folytatott együttműködésben valósul meg. Mindössze 100 példányt fognak gyártani belőle, ennél jobban már csak a 714 ezer eurós, mostani árfolyamon átszámítva közel 270 millió forintos ára szűkíti be a célközönséget.
A projektben Khyzyl Saleem tervező is közreműködik, aki az előző évben már eljátszott annak gondolatával, milyen lenne, ha a 190 E folytatódna egy Evo III-as variánssal. Lényeges eltérés a most közzétett vázlatok esetében, hogy azok az Evo II-es modell továbbgondolt változatát ábrázolják, többek között szélesebb sárvédőkkel és nagyobb átmérőjű kerekekkel.
My Mercedes 190 EVO II Restomod!! It’s here!! https://youtu.be/2HSD8StZo7M I present to you, my @mercedesbenz “190 EVO...
Közzétette: Khyzyl Saleem – 2022. február 15., kedd
A HWA és a Mercedes kapcsolata hosszú múltra tekint vissza. Már 1999 óta működik együtt a stuttgarti márkával az affalterbachi műhely, amit Hans-Werner Aufrecht, az AMG alapítója hozott létre. Az elmúlt évtizedekben a Mercedes versenypartnereként sokáig a márka gyári DTM-csapatának működtetéséért is felelt, de együttműködésük a Forma-E-ben is tetten érhető volt.