November 17-én torlódás alakult ki az M1-es autópályán. A külső sávban már álltak a kamionok, de lassult a belső sáv is, ahol kissé elbambulva érkezett egy autós.
Az utolsó pillanatos, erőteljes fékezés miatt megcsúszott, az autó hátulja pedig nekiütközött az egyik kamionnak. Az MKIF Zrt. az eset kapcsán sokadszor is arra kér mindenkit, hogy esős, nyálkás, csúszós időben csökkentse sebességét és fokozott figyelemmel közlekedjen!
MEGÁLL AZ ÉSZ #26MEGÁLL AZ ÉSZ #26 Már megint a rosszul megválasztott sebesség lehetett a hiba... ☔️ Csúszós, nyálkás az út. Torlódás az M1-esen. 🚛 A külső sávban már állnak a kamionok, de lassul a belső sáv is. A kamerafelvételen látszik, amint hirtelen megjelenik egy kocsi nagy sebességgel. ⏱Az utolsó pillanatos erőteljes fékezés miatt megcsúszik, befordul a szalagkorlát felé, közben pedig az autó hátulja nekivágódik az egyik kamionnak, emiatt még párszor megpördül. 👀 A videó tanulsága szerint egyszerűen nem az út és látási viszonyoknak megfelelően közlekedhetett a vezető. 🌦Az időjárás mostmár tényleg őszi-téli módba kapcsolt, így kérjük az autókon a téligumi használatát, hiszen köd, a pára, az eső csúszóssá varázsolja az utakat. ‼️ Ha például 110 km/h a sebességünk, akkor a fékezés megkezdéséig megtett út, vagyis a reakcióidő alatt megtett távolság nagyjából 46 méter, a fékút vizes burkolaton 97 méter (ami a száraz felülethez képest akár 30 méterrel is több lehet), így a teljes féktávolság elérheti a 113-143 métert is! 👷🏽Kérünk mindenkit, hogy esős, nyálkás, csúszós időben, csökkentse sebességét és fokozott figyelemmel közlekedjen! Vigyázzunk egymásra! #mkif #auto
Posted by MKIF Zrt. - Az ország útja on Monday, November 20, 2023