2016. április 5-én, reggel 8:00 órakor élesedett Magyarországon a VÉDA Közúti Intelligens Kamerahálózat. A hír hallatán ömleni kezdtek az olvasói kommentek a Vezess minden közösségi médiás csatornáján. Közel 8 év távlatából válogattuk ki a tíz legjellemzőbb véleményt.
Zoltán jogi harcot vetít előre:
„Mennyi pereskedés lesz. Egyrészt a sok téves analízis, másrészt aki nem közszereplő, arról nem készülhet felismerhető kép engedély nélkül. Ez a hatóságra is igaz. Lesz itt gubanc.”
Nem lett…
László a magyar nép leleményességében bízik, túljárunk a gép eszén:
„Aki egy adott útvonalon jár mondjuk vidékre, az már úgyis tudja, hogy hol vannak, és figyel, ismeretlen utakra tévedve meg segít a Waze.”
Ez pontosan így történt, ahogy Lajos megjósolta.
Alex szerint nincs gond:
„A szabályok betartása mellett továbbra sincs ok a félelemre.”
Igaza van.
Lajos elég nagy tévedésben volt:
„A Véda nyugodtan figyelhet, de nem büntet. A büntetést csak sünök adhatják helyszíni bírságként, ha bemérnek, és ugyanott meg is állítanak.”
Ha ebben a hitben autózott Lajos, akkor nagyon hamar megtanulta, hogy ez nem így van.
Attila amerikai mintát követelt:
„Helyes, ha szabályozva lesznek az autósok. Hiányolom, hogy nincs nevelő hatása, mivel válogatás nélkül csak pénzt szednek fokozat nélkül. Az USA-modell talán jobb lenne, mivel ott nem azonnal a pénzbeszedésre mennek, hanem a biztosítás drágul fokozatosan a vétségek emelkedésével, aztán ha kimerült minden fokozat, akkor nincs biztosítás tovább évekig. Biztosítás nélkül nem közlekedhet senki, csak a börtönbüntetés kockázatával. Ezért ott szépen és udvariasan közlekednek az autósok.”
Maximálisan egyetértünk Attilával. Sajnos azóta sem változott semmi ez ügyben.
Ádám szkeptikus, vagy optimista – nézőpont kérdése:
„Nem lesz ebből semmi, ami egy évet csúszik, az pontos soha nem lesz.”
Pontos lett…
Diana reménykedik, hogy arra megy majd a bírságokból befolyt pénz, amire a legnagyobb szükség van:
„Ez mind szép és jó, de akkor megfelelő utak biztosítása, nem kátyús utakon való közlekedés biztosítása, az autópálya folyamatos rendben tartása lenne az alapvető cél. Ezen kívül pedig jó pár helyen kiépíthetnék a kerékpárutat. REMÉLEM, A SOK ÉRTELMETLENÜL KISZABOTT JÖVŐBENI BÜNTETÉSBŐL LEGALÁBB ARRA FORDÍTJÁK A BEFOLYT ÖSSZEGEKET, HOGY MAGYARORSZÁGON EGY KÖZLEKEDHETŐBB ÚTHÁLÓZATOT ÉPÍTSENEK KI!!!”
Azóta sem tudjuk, mire fordítják pontosan a büntetésekből befolyt pénzt.
Jenő érzi az igazságtalanul kiszabott büntetések súlyát:
„Helyeslem én is a büntetést, de ez nem büntetés, hanem anyagilag hazavágják az embereket.”
Kedves Jenő, szerintünk még mindig kevés a gyorshajtás büntetésének összege, ugyanis nem rettenti el az autósokat. Évről évre rekordbevétellel működik a VÉDA-rendszer (kivéve a Covid-időszakot). Ez azt jelenti, hogy számos autóst nem érdekli a gyorshajtásért járó bünti.
Péter nyugodt:
„Fel kell rá készülni. Meg kell tanulni, hogy hol van fix traffi. Ennyi…”
Ebbe nem lehet belekötni.
Krisztina viccesen fogja fel:
„Mindenki szedjen le egyet, aztán kész.”
Ezt senkinek nem ajánljuk.