Szinte megállíthatatlanul özönlöttek az emberekre a különféle kedvezmények a Black Friday alkalmából, de az biztos, hogy a brit vásárlók Dacia-leértékeléssel nem találkoztak. A Dacia ugyanis úgy döntött, hadat üzen a fekete pénteknek, ezzel együtt pedig az alkalmi féktelen pénzköltésnek, ezért egész napra leállította az online értékesítési felületet és az autókonfigurátorát is.
„A fekete péntekre leállítottuk az online értékesítést, mert a Daciánál egész évben értéket kínálunk” – írta közösségi oldalán a román márka brit ágazata, de valóban megjelent az üzenet a weboldalukon is:
„A Daciánál a Black Friday csak egy átlagos péntek. Merész lépés aznapra leállítani az online értékesítéseket, de megmutatja az érték iránti elkötelezettségünket” – idézi Luke Broad, a Dacia brit márkaigazgatójának szavait a márka közleménye.
Sajátos marketingstratégiáját arra alapozza a Dacia, hogy a statisztikák szerint az Egyesült Királyságban élők 70 százaléka átverésnek gondolja a Black Fridayt. Hogy „a fogyasztók kizárhassák a Black Friday zaját”, rádióreklámjaiban a Dacia nem vásárlásra és túlköltekezésre ösztönözte őket, hanem nyugtató zenét sugárzott.
Nem ez az első alkalom, hogy az alternatív irányt követi a Dacia, és még a fricskáktól sem riad vissza. Míg ezúttal a Black Friday került célkeresztbe, az év elején a BMW előfizetéses funkcióját figurázta ki: mivel az ülésfűtés használatát is havi, illetve éves térítéstől tette függővé a bajor márka, erre a Dacia limitált szériás meleg vizes palackokkal adott csattanós választ.
Az Egyesült Államokban régóta hagyomány a fekete péntek, bár a kifejezés használata csak 2009-re vált általánossá, noha az még 1966-ban keletkezett. Nemcsak a hálaadást követő pénteket nevezik így, hanem a tengerentúlon a karácsonyi bevásárlási időszak kezdetét is jelenti. A Black Friday 2014-ben ütötte fel a fejét a magyarországi kereskedelemben, de gyorsan felkapottá vált.