Igazi különlegesség bukkant fel a használt autók piacán Oroszországban. A legvadabb Lada keres új gazdát, amit az utóbbi húsz évben építettek. A 2006-os Lada Revolution II egy helyi versenyszériára készült, alapjaitól pályahasználatra épített, különleges gép.
A Lada egész komoly tervekkel próbált berobbanni a sportkocsik piacára a kétezres években. A Revolution szériával megmutatták, mire képesek, ha széteső műanyag dobozok helyett sportkocsi építésére adják a fejüket.
A Revolution sorozat első tagja 2003-ban debütált a Frankfurti Autószalonon. A pályaversenyzésre termett együléses sportautót az 1600 köbcentiméteres, 165 (később 215 lóerős) lóerős motorral. Igazi őszinte versenyautó volt ez, semmi sallang, csak egy könnyű csőváz, kihegyezett motor, és egy országos versenysorozat, amivel nyilván az orosz autóipar ütőképességét akarták megmutatni.
A kocsi 3650 milliméter hosszú, 1750 mm széles és alig 1200 mm magas. Az alig 670 kilós karosszériát állítólag 6,5 másodperc alatt gyorsítja 0-100-ra a 215 lóerős változat, amelynek végsebessége 260 km/óra.
A sorozat 2008-ban sorvadt el, a Lada szép lassan kihátrált, a pénz elfogyott, jött a válság, az évek során csiszolt konstrukció viszont megmaradt. Az autók pedig ott állnak garázsokban, műhelyekben, és néha akad tulajdonos, akinek feleslegessé válik a könnyű sportgép.
Most is ez történt, egy kék, igen jó állapotú, mondhatni versenybe küldhető konstrukció keres új gazdát. Igaz, ára Lada-mércével mérve szédítő, 3,5 millió rubel, vagyis 13,7 millió forint.