A Koenigsegg Jesko az elmúlt évek legizgalmasabb hiperautója. Olyan technikát raktak bele a svédek, amelynek minden porcikája érdekesség, kezdve a dupla turbós, E85-ös üzemanyaggal 1600 lóerő körül teljesítő V8-as motortól egészen a furfangos működésű, kilencfokozatú váltóig. 

Kegyetlen rekorddal mutatta meg, mit tud pályán a svéd hiperautó 1

A különc megoldások ráadásul hatékonyak is, amit egyre több fronton bizonyít a Koenigsegg. Most egy svéd versenypályán a Gotland Ringen zúztak végig: a 4,5 kilométeres aszfaltcsíkon az Attack verzióval brutálisan jó időt futottak. Az autó legjobb körideje 2:56.97 volt, amivel új rekordot állítottak fel a szériagyártású autók között, megelőzve a Manthey Racing által tuningolt Porsche 911 GT3 RS-t, ami bő nyolc másodperccel volt lassabb (3:04.83).

Az Attack kivitel pont erre a célra van kihegyezve, az „átlagos” Jeskótól eltérő aerodinamikai kialakítással, alacsonyabb végsebességgel, de komolyabb leszorítóerővel, gigantikus hátsó szárnnyal. Még lenyűgözőbb a teljesítmény a használt üzemanyag miatt. Az autót ugyanis magas etanoltartalmú E85-ös üzemanyagra optimalizálták, itt viszont átlagos 98-as oktánszámú benzinnel mentek körbe, amivel csupán 1262 lóerőt teljesít a technika.

A rekorder pilóta kilétét nem adták meg, de az ismeretlen sofőr is jól láthatóan uralta a hatalmas erőt, és könnyedén fűzte végig a kanyarokat, igazolva Christian von Koenigsegg állítását, miszerint ez a V8-as egy „barátságos bestia”.