A döntéshozók talán kis könnyű csettegőket képzeltek el ebbe a kategóriába, de a német ipar természetesen megtalálta az optimális, de még szabályos megoldást. Nekik köszönhető, hogy a német utakon gyakran találkozhatunk igen furcsa hátsóval megáldott Fiat 500-assal, Seat Arosával, Fiat Pandával, vagy Volkswagen Polóval, Lupóval. Ezeknél az autóknál megfigyelhető, hogy a hátsó kerékdobot lefalazták, és karosszéria két széle helyett a hátsó két kerék az autó középvonalához igen közel található.
Ennyi kell ahhoz, hogy jogilag háromkerekűnek számítson az adott típus, no meg némi teljesítménycsökkentés, amit szoftveresen könnyű elérni. Ennek megfelelően ezek az autók maximum húsz lóerősek, és végsebességük csupán 90 km/óra.
Németországban több cég is foglalkozik ilyen autók készítésével, az eredeti gyári konstrukciók átalakításával. Az egyik legnagyobb cég a Westendorfban található Ellenator, ahol javarészt Fiat 500-asokat alakítanak át.
Nagyjából 6000 euróba kerül egy ilyen beavatkozás, ami később teljesen visszafordítható, így a fiatal sofőr amint megszerzi a B kategóriás jogosítványt, megkaphatja a teljes értékű autót, de a használtautó-piac is pörög, egy másik kamasznál is landolhat a korai autózás egy ilyen érdekes eszköze.