Egy-egy különleges autós teljesítmény kapcsán rendszerint figyelmeztetnek a szervezők, hogy „ne próbáld meg otthon.” Ez esetben teljesen felesleges ez az intelem, hiszen az a világrekord, amit Romain Dumas, a világ egyik legsokoldalúbb autóversenyzője beállított, nem kivitelezhető otthon – de egész Európában sem.
Dumas ugyanis, aki pályafutása során a WRC-től Le Mans-ig, a Dakartól a Pikes Peakig, a japán túraautó-bajnokságtól az észak-amerikai IMSA sportautó-bajnokságig mindenben kipróbálta magát, most a chilei Ojos del Salado tűzhányó nyugati oldalán kapaszkodott fel egy Porschéval – de nem ám Cayenne-nel, ami alkalmas volna rá, hanem egy 911-essel, amire viszont felfigyel a világ.
A kísérletben kettő, alaposan átalakított 911-es – becenevükön Doris és Edith – vett részt. Utóbbi könnyebb, ezért dinamikusabb volt; és végül ő érte el magát a rekordot, volánjánál Dumas úrral, amikor 2023. december 2-án 6734 méteres tengerszint feletti magasságba jutottak, feljebb, mint eddig bármilyen szárazföldi jármű.
Az alapot a jelenleg is forgalmazott 911 Carrera 4S adta. A 3,0 literes, hathengeres boxermotor gyári állapotban maradt (450 LE, 430 Nm), ahogy a hétfokozatú duplakuplungos váltót sem piszkálták. A gyári olajtöltetet megfelelőnek tartották a mínusz 20°C-os környezethez, ezért azon sem változtattak.
Mivel az Ojos del Salado csúcsára nem vezetnek fel utat, az autókat portálhidakkal szerelték fel, a hasmagasság ezzel 35 centiméterre (!) nőtt. A portálhidak belső áttételezése révén gyakorlatilag felezőként is működtek, így a pilóták pontosabban adagolhatták a gázt, és irányíthatták a szénszálas ülésekkel és ötpontos övekkel szerelt autókat. A fenéklemezt, a hajtáslánc elemeit, a kipufogórendszert és a futóművet aramidszálas burkolat védte az ütésektől.
Míg Doris hagyományos kormányművel vágott neki az útnak, amelynek a végén a levegő sűrűsége a fele volt csupán annak, amit tengerszinten szívott volna be a motor, Edith egy új fejlesztésű elektronikus (by-wire) kormányművet kapott. A Schaeffler-csoport Space Drive technológiája révén Dumas a legnagyobb meredélyeken és kaptatókon is pontosan tudta irányítani autóját.
Az autókat a kísérlet teljes időtartama alatt Chilében előállított szintetikus üzemanyaggal tankolták. A Porsche számára az eFuel a túlélés egyik záloga, miután a dolgok jelenlegi állása szerint 2035 után is forgalmazhatók Európában olyan belső égésű motorral szerelt autók, amelyek szénsemleges forrásból és módszerrel előállított üzemanyaggal működnek. A Porsche partnere, a HIF 2022 vége óta állít elő szintetikus üzemanyagot Chilében; ezt kapta Doris és Edith is.
A szélsőséges és gyorsan változó klímaviszonyok miatt a kísérlet több hétig tartott; nem az autók miatt, hanem, hogy a legénység és a szerelők, valamint az őket kísérő orvosok alkalmazkodni tudjanak a hideghez és az oxigénhiányos környezethez.