Van úgy, hogy nem elegendő az összkerékhajtás, és nincs az a hólánc, amely le tudná küzdeni a méteres havat. A hagyományos autók ilyen helyzetben meg sem tudnak mozdulni, segítségre van szükség. De van megoldás, ha valaki mindenképpen autóval szeretne közlekedni a hófödte hegyoldalakon, vagy Oroszországban él, ahol nem ritka, hogy az utak nincsenek rendesen letakarítva, vagy egyszerűen nincs is út, a hó viszont nem válogat, mindenhová leesik.
Remek alternatívaként szolgálnak a következő megoldások, amiknek egy része bizony nem is olyan nagy őrültség.
A látvány magáért beszél, ide szavak nem kellenek, mert ez a kombi Lada jobban büntet, mint Szoboszlai Dominik egy pontrúgásnál.
Az 5,2 méteres karosszériahosszal még nem is volna baj, ám a mentési feladatokra tervezett jármű a gyári specifikációk szerint 2,7 méter széles és 2,39 méter magas, menetkész tömege 3,2 tonna. A Ghe-O Rescue természetesen összkerékhajtású, minden differenciálműve zárható, hajtásáról pedig igény szerint benzines (340–550 LE) vagy dízelmotorok (218–304 LE) gondoskodhatnak.
Tucker 743 Sno-Cat – A brit származású Sir Vivian Ernest Fuchs kutató és felfedező használta ezt a járművet 1957-ben, mikor keresztülvágott az Antarktiszon. A képen is jól látszik, hogy akár mély szakadékok felett is át tudott kelni a „hómacska”.
Sítalpas Alfa-Romeo RM – A képen látható változatból egyetlen darab készült, méghozzá egy Amerikában élő New England-i férfi számára 1924-ben. Ezzel az autóval könnyedén tudott a téli hónapokban közlekedni. Amikor pedig nem volt a hó, a sítalpakat egyszerűen le lehetett csatolni. Az egyedi járművet 2 literes, 4 hengeres motor hajtotta.
Egy újabb orosz technikáról van szó, mégpedig az 1959-es Sever-2 névre hallgató hójármű személyében, ami a GAZ–M–20 Pobeda gépjármű alapjain nyugszik. Ez bizony kőkemény sci-fi a múltból.