Hosszú évek végtelennek tűnő várakozása után úgy tűnik, mégsem merül a feledés homályába a Lancia: főként az elektromos jövőbe kapaszkodva készül a visszatérésre. Mint arról korábban a Vezess beszámolt, az olasz márka egyetlen jelenleg gyártásban lévő típusa, az Ypsilon mellett a Delta is villanyautóként térhet vissza.
Az új Ypsilon esetében azonban porszem került a gépezetbe, és a vártnál, tervezettnél hamarabb, egyben abszurd módon derült fény a formatervezésére egy franciaországi incidens nyomán, amire a ĽEst Républicain figyelt fel – írja a Jalopnik.
Történt ugyanis, hogy egy álcázott Ypsilont elloptak a Stellantis montbéliard-i üzeméből, ám a tolvaj nem jutott vele messzire; egy közeli csatornában kötött ki.
Bár a csatornából daruval kihalászott, fehér autóról feltételezhető volt, hogy ellopták, az csak később vált nyilvánvalóvá, hogy a korábban még nem látott Lanciáról van szó, aminek érkezésére a 2025-ös modellévben, vagyis már a következő év közepén lehet számítani. Az Ypsilon tolvaja elmenekült a baleset helyszínéről.
🚨 FUITE ! Voici la future Lancia Ypsilon dans des conditions très particulières. 👉🏻 Ce prototype sans camouflage a été...
Közzétette: Le Rendez-Vous Auto’ – 2023. december 12., kedd
Több felvétel is készült a Rue du Port menti csatornából kiemelt Lanciáról, melynek csomagtartójából és más részeiből is folyt ki a víz. A mentés viszont lehetőséget adott arra, hogy tüzetesebben szemügyre vegyék, mi várható az új Ypsilontól. Az eddig látottak alapján vannak rokonvonások az Opel Corsával, de a Lancia tervezői ügyesen megoldották, hogy a két típus megkülönböztethető legyen egymástól.
Az elülső részén egy Y alakú díszítőelem, valamint nagy, kör alakú fényszórók találhatók. Amivel egyértelműen szembemegy a Corsával, hogy a fekete színű, hátsó ajtókilincseket a C oszlopban rejtették el, mögöttük pedig címeres Lancia-emblémák díszelegnek, míg a csomagtérajtón betűkkel írták ki a márka nevét. Az Y dizájn mindemellett a hatküllős kerekeknél is visszaköszön.
Mint arra a Carscoops kitért, az Ypsilon hibrid és villanyhajtással készül az európai piacra. A várhatóan 400 kilométeres hatótávolságú elektromos változat hajtásáról egy 51 kWh-s akkumulátorpakk gondoskodik majd, aminek teljesítménye 156 lóerő lesz.